یکی از علائمی که به دردهای شکمی در بارداری منجر می‌شود، بروز عفونت‌های ادراری مانند عفونت کلیه و مثانه است که به زایمان زودرس می‌انجامد.

سلامت نیوز: یکی از علائمی که به دردهای شکمی در بارداری منجر می‌شود، بروز عفونت‌های ادراری مانند عفونت کلیه و مثانه است که به زایمان زودرس می‌انجامد.

ماریا صادقی، دبیر انجمن علمی مامایی ایران در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره بروز عفونت‌های ادراری و دردهای شکمی در بارداری، اظهار داشت: به طور کلی، دردهای گذرای شکمی در بارداری امری شایع است، اما دردهای شدید و مستمر طبیعی نبوده و ممکن است نشانه عارضه‌ای جدی باشد.

وی افزود: دردهایی که با اسپاسم شکمی، لکه‌بینی، خونریزی، تب و درد، احساس افت فشار، تهوع و استفراغ همراه است و بعد از چند دقیقه‌ از بین نمی‌رود، نیاز به پیگیری و بررسی دارد.

* عفونت‌های ادراری عامل دردهای شکمی در بارداری

دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: یکی از علائمی که به دردهای شکمی در بارداری منجر می‌شود، بروز عفونت‌های ادراری مانند عفونت کلیه و مثانه است که علائم آن عبارت است از درد، ناراحتی یا سوزش موقع ادرار، درد لگنی، تکرر ادرار، تغییر در رنگ و بوی ادرار.

* عدم درمان عفونت مثانه منجر به زایمان زودرس می‌شود

وی ادامه داد: عفونت مثانه در صورت عدم بهبود می‌تواند به عفونت کلیه در بارداری و زایمان زودرس منجر شود.

* علائم عفونت کلیه

صادقی گفت:‌ علائم عفونت کلیه، تب بالا همراه با لرز، درد در ناحیه کمر و پهلوها به صورت یک‌طرفه یا دوطرفه و دردهای منتشر در شکم، تهوع، استفراغ و مشاهده خون در ادرار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha