یك تحقیق جدید نشان داد: انجام معاینات پزشكی به مدت بسیار طولانی روی كودكان شهری مبتلا به آسم تاثیر نامطلوبی دارد و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

تحقیقات نشان می‌دهد: كودكان مبتلا به آسم كه در شهر زندگی كنند به طور متوسط روزانه یك ساعت بیشتر تحت معاینه‌های پزشكی قرار می‌گیرند.

دكتر كلی كان پزشك عمومی اطفال در بیمارستان اطفال گولیسانو در آمریكا كه این پژوهش را انجام داده خاطرنشان كرد: ما هم اكنون می‌دانیم كه هم آسم و هم معاینه زیاد و طولانی مدت می‌تواند مشكلات دیگری از جمله مشكلات رفتاری، دشواری در تمركز، افت بازده تحصیلی و هم چنین ابتلا به چاقی را به بار آورد. در طول این تحقیق، پژوهشگران والدین كودكان شهری مبتلا به آسم را در نیویورك مورد تحقیق قرار دادند تا از عادات آنها در مورد معاینه كودكانشان درك و اطلاعات بیشتری كسب كنند. این تحقیق روی والدین 226 كودك انجام شد و معلوم گردید كه 74 درصد از والدین بیش از دو ساعت در روز را به معاینه و كنترل كودكان بیمارشان اختصاص می‌دهند.

به گزارش ایسنا، دكتر كان پیشنهاد می‌كند كه والدین كودكان مبتلا به آسم می‌توانند فرزندان خود را به انجام طیف گسترده‌ای از فعالیتهایی كه برایشان مفید و بی‌خطر است تشویق كنند، در حالی كه معاینه زیاد و بی مورد در طول روز و كنترل بیش از حد حتی ممكن است فعالیتهای عادی این كودكان را نیز محدود كند كه در نتیجه سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha