یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 15063

محققان می گویند که افراد جوان با نگاه کردن به منطقه چشم افراد مسن می توانند راجع به سن آنها قضاوت کنند. یعنی این منطقه ، مهم ترین بخشی است که از نظر افراد می توانند گویایی گذرعمر و میزان خستگی و فرتوتی افراد باشد.

چشمانتان شما را رسوا می کنند
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،در این مطالعه حدود 47 فرد جوان شرکت کردند که هر کدام به تصاویر افراد مسن در مانیتور کامپیوتر نگاه می کردند و با توجه به چهره فرد ، سن وی را تخمین می زدند.

این کامپیوترها مجهز به دوربین هایی بود که می توانست مسیر حرکت چشم آنها را تجزیه و تحلیل کند. فضای چشم و اطراف آن در منطقه صورت همچنین می تواند گویای میزان خستگی فرد باشد. زمانی که از شرکت کنندگان خواسته شد که سن و میزان خستگی تصاویر را بیان کنند آنها بیشتر متوجه منطقه چشم و مناطق اطراف آن شدند. افراد شرکت کننده در مسابقه حدود 21 سال سن داشته و تصاویری که برای آنها روی کامپیوتر تنظیم شده بود حدود 5 دقیقه برای تعیین و تخمین سن و میزان خستگی تصاویر ، ثابت در نظر گرفته شده بود.

این مطالعه ثابت کرد که منطقه چشم در واقع مهم ترین ناحیه از دیدگاه بیننده برای برآورد سن و میزان خستگی می باشد و با توجه به این حقیقت شاید انجام عمل جراحی صورت در این ناحیه برای ایجاد جذابیت بیشتر و رفع آثار پیری و خستگی موثرتر از بقیه نقاط باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha