مسئولان حوزه سلامت در کره جنوبی اعلام کردند: ابتلای 14 فرد دیگر به سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) و همچنین مرگ پنج تن بر اثر این بیماری در این کشور تایید شده است.

سلامت نیوز: مسئولان حوزه سلامت در کره جنوبی اعلام کردند: ابتلای 14 فرد دیگر به سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) و همچنین مرگ پنج تن بر اثر این بیماری در این کشور تایید شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مجموع بیماران مبتلا به این سندرم در کره جنوبی به 64 نفر افزایش یافته که این نرخ شیوع مرس در خارج از خاورمیانه تاکنون بیشترین آمار بوده است.

تاکنون بیش از 1600 بیمار مشکوک به مرس در قرنطینه نگه داشته شده‌اند تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود. سندرم تنفسی خاورمیانه که برای اولین بار در سال 2012 در انسان تشخیص داده شد و منشا آن از عربستان سعودی بوده‌ با علائمی همچون تب، مشکلات تنفسی، ذات الریه و نارسایی کلیوی همراه است.

تمام موارد تایید شده ابتلا به ویروس این بیماری در مراکز درمانی کره گزارش شده و در عین حال مسئولان درمانی به دلیل نحوه مدیریت شیوع این بیماری مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) نرخ مرگ و میر ناشی از این ویروس 27 درصد برآورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha