یک فعال مستقل کارگری توزیع بسته‌های امنیت غذایی بین کارگران را برخاسته از دیدگاه «گدا پروری» حاکم بر مسئولان دولتی دانست.

سلامت نیوز: یک فعال مستقل کارگری توزیع بسته‌های امنیت غذایی بین کارگران را برخاسته از دیدگاه «گدا پروری» حاکم بر مسئولان دولتی دانست.

«عبدالله وطنخواه» در این باره به ایلنا گفت: دولتمردان و کارفرمایان در طول دو دهه گذشته به گدا‌ پروری و نگاه خیریه‌ای عادت کرده‌اند اما تناقض‌‌شان جایی آشکار می‌شود که با تمام قوا دستمزد کارگران را سرکوب می‌کنند.

او افزود: دستمزد کارگران در سالیان گذشته آنچنان سرکوب شده است که این گروه از جامعه توان پرداخت هزینه‌‌های عادی زندگی هم ندارند، به گونه‌ای که افزایش هزینه‌ها در ماه رمضان برای‌شان کمرشکن است.

این فعال کارگری تصریح کرد: از یکسو ساعت کاری را افزایش می‌دهند، دستمزدها را ناعادلانه تعیین می‌کنند، برای حذف مواد حمایتی از قانون کار نقشه می‌کشند و به قول خودشان می خواهند موانع کسب و کار را رفع کنند و از سوی دیگر بسته‌های امنیت غذایی توزیع می‌کنند تا کارگران گرسنه نمانند.

وطنخواه در ادامه بیان کرد: این پرسش برای کارگران مطرح است که چرا وقتی کار می‌کنند، دستمزدشان جوابگوی هزینه‌های زندگی نیست. چرا در حالی که کار می‌کنند، بازهم گرسنه می‌مانند و از زندگی انسانی و شرافتمندانه محروم‌اند.

او در پایان گفت: توزیع این بسته‌های غذایی نه در راستای علاج درد مردم که در راستای بهره‌برداری‌های سیاسی است و متاسفانه بسیاری از نیازمندان به دلیل فقر آگاهی به طور طبیعی از توزیع این بسته‌ها خوشحال می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha