معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ضمن اعلام موافقت خود با پرداخت کارانه در بخش بهداشت، بر لزوم انجام کار ویژه برای شبکه‌های بهداشتی استان‌ها تاکید کرد.

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ضمن اعلام موافقت خود با پرداخت کارانه در بخش بهداشت، بر لزوم انجام کار ویژه برای شبکه‌های بهداشتی استان‌ها تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی صدرالسادات افزود: این کار ویژه در جهت تقویت ساختار این شبکه‌ها می‌تواند به صورت کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت باشد.

وی ادامه داد: در این جهت ضرورت دارد معاونت توسعه با معاونت بهداشت کارگروه مشترکی تشکیل دهند و با آسیب شناسی وضعیت موجود با انجام یک کار مشترک ستادهای بهداشتی استان‌ها را تقویت کنند.

معاونت‌های بهداشت و درمان، سازمان می‌شوند؟

وی ادامه داد: واقعیت آن است که ساختار دانشگاه‌ها ظرف مناسبی برای عملیاتی شدن برنامه‌های بهداشتی و درمانی نیست؛ اصلاح این ساختار یک تصمیم استراتژیک می‌خواهد که پی گرفته خواهد شد. یکی از طرح ها در این رابطه این است که معاونت های بهداشت و درمان همانند غذا و دارو تبدیل به سازمان مستقل شوند.

صدرالسادات در خصوص کمبود نیرو در مراکز بهداشتی و روستاها گفت: امسال کل مجوزی که دولت برای استخدام مصوب کرده است 12 هزار نفر است. بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت خرید خدمت برویم و کمبودها در این زمینه را از این راه برطرف کنیم.

وی همچنین جذب نیرو در ستاد را منوط به اداره کردن ستاد به شکل هیأت امنایی دانست.

صدرالسادات ادامه داد: ساخت و بازسازی 2 هزار خانه بهداشت نیازمند نیرو است و در این مسیر، روش خرید خدمت می‌تواند همانگونه که در حاشیه شهرها در حال اجراست در این خانه‌ها نیز اجرا شود.

مخالف پرداخت کارانه در بخش بهداشت نیستیم

بنابر اعلام وب‌دا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، پرداخت کارانه در بخش بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: به هیچ وجه با پرداخت کارانه در بخش بهداشت مخالف نیستیم و در این خصوص باید معاونت بهداشت آیین نامه پرداخت‌ها را تنظیم کند تا با هماهنگی معاونت توسعه، روش‌ها را یکی کرده و اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha