دبیرکل خانه پرستار، خواستار برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور بدون دخالت نیروهای بیرون از جامعه پرستاری شد.

تبعات دخالت در انتخابات نظام پرستاری/ درخواست پرستاران

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار، خواستار برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور بدون دخالت نیروهای بیرون از جامعه پرستاری شد.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، اظهارداشت: تاخیر در اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان این دوره از انتخابات نظام پرستاری، در نوع خودش بی سابقه بوده است. بطوریکه ۱۰ روز بعد از زمان تعیین شده، این اسامی اعلام شده است.

وی با اشاره به شائبه هایی که در زمینه ورود وزارت بهداشت به این دوره از انتخابات نظام پرستاری وجود دارد، گفت: برخی اظهارنظرها در ارتباط با برگزاری انتخابات نظام پرستاری، نشان می دهد که می خواهند جریان همسو با وزارت بهداشت انتخاب شوند.

شریفی مقدم به برخی اظهارات وزیر بهداشت اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت، گروه منتقد را تندرو تلقی کرده و در حالی که ژست دموکراتیک می گیرد، ولی در عمل شاهد اعمال سیاست های سانسور در رسانه های جمعی هستیم.

وی با اشاره به سلب صلاحیت برخی کاندیداهای انتخابات نظام پرستاری، گفت: آیا اعتراض به تبعیض در پرداختی های نظام سلامت، اعتراض به شیوه پرداخت مبتنی بر عملکرد و تربیت ۶ ماهه نیروی پرستاری، انحراف افکار عمومی است که طرح آنها موجب رد صلاحیت منتقدین نظام سلامت می شود.

دبیرکل خانه پرستار با تاکید بر اینکه جامعه شریف پرستاری دغدغه ای جز خدمت به مردم ندارد، افزود: سئوال من از مسئولان وزارت بهداشت و دست اندرکاران نظام سلامت این است که چه کاری در این دوسال برای پرستاران انجام داده اید.

شریفی مقدم با اشاره به نشانه های نارضایتی پرستاران از ناکارآمدی سیاست های وزارت بهداشت در حوزه پرستاری، گفت: اجازه دهند انتخابات آزاد برگزار شود و نمایندگان واقعی جامعه پرستاری انتخاب شوند.

وی ادامه داد: فارغ از گرایش های سیاسی، قاطبه جامعه پرستاری خواستار برگزاری نظرسنجی آزادانه در مورد عملکرد حوزه پرستاری است.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه در برگزاری انتخابات نظام پرستاری نیاز به تعیین تکلیف وزارت بهداشت نیست، به تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: جامعه پرستاری می اندیشید با تشکیل این معاونت، وضعیت پرستاری بهتر خواهد شد. در حالی که معاونت پرستاری در راستای اهداف پزشک سالاری حرکت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحیمی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    با سلام کاملا با سخنان آقای شریفی مقدم موافقم متأسفانه وزیر بهداشت هیچ گونه فکر مثبت و سازنده ای برای پرستاران در طرح تحول نظام سلامت نکرده است