دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 150667

ارتباط عاطفی عمیق بین مادر و نوزاد او سبب بازگشت مجدد مادر به زندگی پس از شنیدن صدای ضربان قلب نوزاد شده است.

سلامت نیوز: ارتباط عاطفی عمیق بین مادر و نوزاد او سبب بازگشت مجدد مادر به زندگی پس از شنیدن صدای ضربان قلب نوزاد شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک مادر 36 ساله به نامholli چونگ در کشور انگلستان که به ویروس نادر میوکاردیت دچار شده و بر اثر آن دو بار با ایست قلبی مواجه شده بود، توسط نوزاد سه ماهه خویش از مرگ نجات یافته است.

نجات مادر از مرگ توسط نوزادش

گفتنی است؛ میو کاردیت نوعی عفونت ویروسی است که عضلات قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعت نارسایی قلبی شدید و سکته قلبی و حتی مرگ می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این مادر به دنبال سردرد شدید چند ماه قبل و بیهوش شدن  پس از آن سریعا به بیمارستان منتقل و پزشکان عفونت ویروسی نادر را در او شناسایی کرده بودند.



پس از 45 بار شوک با دستگاه جهت احیای عملکرد قلب و پشت سر گذاشتن 2 حمله قلبی بسیار شدید الطیف پزشکان چاره‌ای جز پیوند قلب برای این زن نمی‌دیدند.

در یک ابتکار عجیب همسر این زن تصمیم گرفت نوزاد سه ماهه خود را که خواب بود به اتاق ایزوله مادر در بیمارستان بیاورد و در اثر این این کار به طور ناگهانی ضربان قلب مادر به حالت عادی بازگشته و خطر مرگ از او مرتفع شده است.



این مادر نجات خود را مدیون تماشای کودک دلبند خود و امید به زنده ماندن برای حفظ خانواده خود می‌داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha