دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 150687

مصرف برخی از انواع ادویه، باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و از طرفی اشتها را کاهش می دهد؛ به این ترتیب از فعالیت مجدد سلول های چربی پس از کاهش وزن جلوگیری می کند.

با ادویه به جنگ چربی ها بروید

سلامت نیوز: مصرف برخی از انواع ادویه، باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و از طرفی اشتها را کاهش می دهد؛ به این ترتیب از فعالیت مجدد سلول های چربی پس از کاهش وزن جلوگیری می کند.

به گزارش روزنامه خراسان، در این مطلب به نقل از سایت «MSN»، یک متخصص تغذیه به نام دکتر «مرلین گلن ویل» چند ادویه چربی سوز را معرفی می کند.

جینسینگ: به ویژه جینسینگ سیبری با بالا بردن میزان انرژی و تسریع روند سوخت و ساز بدن، چربی سوزی را افزایش می دهد. این ادویه زمانی که فرد نیاز به انرژی دارد، آن را تامین و با استرس و خستگی مقابله می کند.

از آنجا که در برخی از زنان مصرف جینسینگ باعث تپش قلب می شود، نباید بیش از چند هفته از آن استفاده کرد.

دارچین؛ این ادویه میزان گلوکز خون را کاهش می دهد و مقاومت به انسولین را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می دهد.

اما اگر قرص رقیق کننده خون مصرف می کنید، از مصرف زیاد دارچین بپرهیزید.

فلفل سیاه:«پپرین» فلفل سیاه همانند کپساسین موجود در فلفل قرمز، باعث ایجاد حرارت می شود. این حرارت از ایجاد سلول های جدید چربی جلوگیری می  کند.محققان معتقدند استفاده از ترکیب فلفل سیاه با ادویه حاوی کپساسین به اندازه پیاده روی ۲۰ دقیقه ای، چربی می سوزاند.

قاصدک: خیلی ها تصور می کنند قاصدک یک علف هرز است اما جالب است بدانید که به طور سنتی از ریشه ها و برگ های آن برای درمان نفخ و اختلالات گوارشی استفاده می شود. این گیاه حاوی فیبر و غنی از ویتامین های D،C،A و B کمپلکس و سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، روی، پتاسیم، منگنز و مس است. مصرف قاصدک برای زنانی که در شرف یائسگی قرار دارند، مفید است. اما توجه داشته باشید که این گیاه اشتها را افزایش می دهد.

خردل: این گیاه از خانواده چلیپایی هاست. این خانواده شامل کلم برگ، گل کلم وکلم بروکلی می شود. کپساسین موجود در آن روند سوخت و ساز را تسریع می کند و خاصیت چربی سوزی دارد.

زردچوبه: کورکومین موجود در آن مانع از رشد مجدد سلول های چربی پس از کم کردن وزن می شود و این امر می تواند بسیار مفید باشد زیرا بسیاری از افراد پس از کم کردن وزن، مجددا دچار اضافه وزن می شوند.

زنجبیل:این ریشه گیاهی نیز به علت تاثیرگذاری مشابه کپساسین، باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

زیره: نتایج بررسی ها نشان می دهد مصرف روزی یک قاشق چای خوری زیره با ماست به مدت ۳ ماه، باعث کاهش بیش از یک و نیم کیلوگرم وزن می شود.

فلفل قرمز؛ «کپساسین» ماده موجود در فلفل قرمز است که باعث ایجاد حرارت می شود و با کاهش میزان چربی خون، با چاقی مفرط مقابله می کند. حرارت ایجاد شده از طریق کپساسین، چربی را می سوزاند و باعث افزایش سوخت و ساز بدن (افزایش ۵ درصدی) و چربی سوزی (افزایش ۱۶ درصدی) می شود.

هل: مصرف این ادویه باعث چربی سوزی می شود. علاوه بر آن برای سیستم هاضمه مفید است و نفخ معده را از بین می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha