دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

سه مرد که متهم هستند جوانی معتاد را برای ترک مواد‌ِمخدر به کمپ برده‌اند و به قتل رسانده‌اند، پای میز محاکمه رفتند.

سلامت نیوز: سه مرد که متهم هستند جوانی معتاد را برای ترک مواد‌ِمخدر به کمپ برده‌اند و به قتل رسانده‌اند، پای میز محاکمه رفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، این پرونده با شکایت خانواده پسر جوان به‌نام کامبیز، به جریان افتاد.-آنها به پلیس گزارش دادند روز قبل از گم‌شدن کامبیز شخصی به‌نام رامین به خانه‌شان رفته و گفته بود کامبیز را برای ترک اعتیاد به کمپی منتقل کرده‌ است. او از آنها درخواست کرد نامه‌ای را امضا کنند، اما خانواده کامبیز وقتی برای دیدار او رفتند، متوجه ‌شدند وی در کمپ نیست و بعد هم خبر دادند در بیمارستان در اثر خفگی جانش را از دست داده‌ است. با توجه به این شکایت، تحقیقات آغاز شد و مأموران رئیس کمپ، رامین و مدیر کمپ را بازداشت کردند.


 در تحقیقات مشخص شد این سه نفر برای راضی‌کردن کامبیز به ترک اعتیاد، او را به درختی بسته‌اند و مجاری تنفسی‌اش را با آب پر کرده‌اند که همین کار باعث مرگش شده ‌است. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رامین، به اتهام قتل و دو متهم دیگر، با عنوان معاونت در قتل و بازداشت غیرقانونی پرونده به شعبه ٧٤ دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده‌ شد. روز گذشته بعد از اینکه نماینده دادستان از کیفرخواست علیه سه متهم دفاع کرد، مادر و پدر مقتول در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص شدند.

مادر مقتول گفت: کامبیز اعتیاد داشت و ما این را می‌دانستیم، اما درخواستی برای اینکه در کمپ بستری شود از کسی نکرده‌ بودیم. یک روز پسرم به خانه نیامد و بعد رامین به ما گفت او برای ترک اعتیاد به کمپی رفته و آنجا بستری است و از ما خواست نامه‌ای را امضا کنیم. ما هم قبول کردیم، بعد برای دیدار پسرمان به کمپ رفتیم، اما هر کاری کردیم، به ما اجازه ملاقات ندادند و بعد از بیمارستان تماس گرفتند و خبر دادند او فوت شده‌ است.

سپس رامین، متهم ردیف‌اول، در جایگاه حاضر شد. او که خود پیش‌از‌این معتاد بود، گفت: بعد از ترک اعتیاد تصمیم گرفتم به معتادان دیگر کمپ کنم و به مرکزی که خودم در آنجا ترک کرده‌ بودم، رفت‌و‌آمد داشتم. کامبیز را به زور برای ترک بردم، اما یک روز بعد فرار کرد. من هم او را پیدا کردم و دوباره به کمپ بازگرداندم. با دو متهم دیگر او را به درخت بستیم و طناب‌پیچ کردیم و کتکش زدیم و بعد هم من آب را روی بینی و دهانش گرفتم که کمی بی‌حال شد. چند دقیقه‌ای گذشته‌ بود که یکی از معتادان کمپ به ما گفت حال کامبیز خوب نیست. می‌خواستیم به اورژانس خبر بدهیم که مدیر کمپ گفت دیر می‌شود و خودمان او را به بیمارستان رساندیم، اما در بیمارستان گفتند او فوت شده‌ است.
هیأت قضات با پایان دفاعایات هر سه متهم، برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha