دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 150698

پزشکان دو داروی موجود را برای مقابله با ویروس مرگبار ابولا معرفی کردند.

سلامت نیوز: پزشکان دو داروی موجود را برای مقابله با ویروس مرگبار ابولا معرفی کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد نوعی داروی افسردگی موجود در بازار و همچنین یک داروی قلبی که مصرف آن متوقف شده می‌توانند برای مقابله با ویروس مرگبار ابولا مورد استفاده قرار گیرند.

در این مطالعه مشخص شد داروی «زولوفت» از خانواده داروهای افسردگی که از اوایل دهه 90 در بازار موجود است در درمان هفت موش مبتلا به ابولا موثر بوده و همچنین داروی «Vascor» که مسدودکننده مجرای کلسیمی است و اخیرا در آمریکا مصرف آن متوقف شده، توانسته اثرات منفی ویروس ابولا را در 10 موش آلوده به آن از بین برد.

متخصصان با بیان اینکه این دو نوع دارو برای مقابله با ویروس ابولا قابل استفاده است، اظهار داشتند: ضرورت دارد روی این داروها و داروهای دیگر و به منظور پیدا کردن فاکتور مقابله کننده با ابولا بررسی‌های بیشتری انجام شود.

به گفته کارشناسان، باید تست‌هایی برای تایید نهایی تاثیرگذاری داروها انجام شود چرا که نتایج فعلی، امکان موفقیت آنها را در دنیای واقعی تضمین نمی‌کند. علاوه بر این، غلظت و میزان داروهای مورد استفاده برای درمان با این روش، بیش از مقدار توصیه شده برای مصرف انسانی است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، هرچند متخصصان در این مطالعه معتقدند که آزمایش داروها و ترکیب‌های موجود می‌تواند سرعت لازم برای مقابله با شیوع این بیماری را در آینده افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha