دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1507

رئیس كل سازمان نظام پزشكی نسبت به كاهش سرانه درمان در لایحه بودجه 86 انتقاد كرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست بودجه بهداشت و درمان سال آینده را افزایش دهند.

سرانه درمان با واقعیت‌‌ها مطابق نیست
دكتر سید‌شهاب‌الدین صدر در مراسم افتتاح هشتمین همایش علمی پزشكان عمومی سراسر كشور با بیان اینكه سازمان نظام پزشكی در سال جاری برنامه‌های متعدد و گسترده‌ای برگزار كرده است، از توسعه كمی و كیفی برنامه‌های آموزش مداوم در سال آینده خبر داد.
دكتر صدر جمعیت جامعه پزشكی كشور را
بیش از 180 هزار نفر ذكر كرد و گفت: صد‌هزار نفر پزشك
(75 هزار نفر عمومی و 25 هزار نفر متخصص)، بیست‌هزار نفر دندانپزشك، سیزده هزار نفر دكترای داروسازی و 3500 نفر دكترای علوم آزمایشگاهی و 47 هزار نفر ماما در اقصی نقاط كشور مشغول خدمت به مردم هستند و با تمامی مشكلات و نارسایی‌ها با ارائه خدمات مطلوب مایه افتخار كشور عزیزمان می‌باشند و در ایام دهه مبارك فجر شاهد بودیم كه اعلام دستاورد‌های علمی پزشكی كشور در زمینه درمان بیماری‌ها و كشف داروهای جدید مایه افتخار و مباهات كشور در جهان گردید.
رئیس كل سازمان نظام پزشكی با اشاره به كاهش سرانه درمان در بودجه سال 86 نسبت به سال گذشته گفت: «سرانه 3900 تومانی سال 85 كه عدم مطابقت آن با واقعیت‌ها و سطح نیاز‌های جامعه مورد تایید و تاكید مجامع تخصصی و كارشناسی مختلف قرار گرفته بود، در بودجه سال 86 كمتر نیز شده و حدود 3800 تومان پیشنهاد شده است».
دكتر سید‌شهاب‌الدین صدر خاطر‌نشان كرد: «كاهش سرانه درمان در بودجه سال 86 علاوه بر آنكه بیمارستان‌ها و مراكز درمانی را با كسری اعتبار مواجه می‌كند، خسارات غیر‌قابل جبرانی را به حوزه بهداشت و درمان و سلامت كشور وارد كرده و باعث افت قابل‌توجه كیفیت ارائه خدمات پزشكی به‌خصوص در بخش‌های دولتی می‌شود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha