مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به تاثیر رتبه ­بندی در ارتقای کیفی و کمی مراکز مورد بررسی، اولین نوبت رتبه ­بندی مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی کشور را در سال 87 به انجام رساند.

‌ هدف از این رتبه بندی، شناسایی وضعیت این مراکز، تبیین نقش و جایگاه ویژه آنها، ایجاد رقابت سازنده و ارائه الگوهای موفق کشوری است.

بر اساس اعلام مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت،‌ مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه نخست این رتبه بندی را کسب کرد.

همچنین EDC دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان،‌ شهید بهشتی،‌ شیراز و مشهد در رتبه های بعدی این رتبه بندی قرار گرفتند.

بر اساس اعلام مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، رتبه ­بندی یک روش ارزیابی هنجاری موسسات و مراکز است که بدون در نظر گرفتن استاندارد از پیش تعیین شده، وضعیت موجود آنها را با هم مقایسه کرده و با بررسی وضعیت کمی و کیفی هر مرکز و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها در مقایسه با یکدیگر، برترین عملکردها را به عنوان یک الگوی حقیقی معرفی می ­کند.

مجموعه معیارها و شاخصهای این رتبه بندی با برگزاری جلسات متعدد با صاحبنظران و نمایندگان تعدادی از دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور از هر سه تیپ و انجام مطالعات و مشاوره های متعدد و در نهایت نظرسنجی از تمامی دانشگاههای علوم پزشکی کشور تهیه شده است.

وزن معیارها نیز برآیند وزنهای پیشنهادی توسط خود مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی کشور است. نتایج این طرح بر اساس وضعیت مراکز در سال 86 اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha