وزیر بهداشت با بیان این كه در ایام دهه فجر حدود دو هزار پروژه و طرح بهداشتی درمانی به بهره برداری رسید، گفت: همچنین از 900 طرح نمادینی كه توسط رییس جمهور افتتاح شد بخش اعظمی از آن به بهداشت و درمان اختصاص داشت.

دكتر كامران باقری لنكرانی در مراسم افتتاح MRI و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین (ع) با اشاره به استقرار این بیمارستان در مراكز و اماكن پرجمعیت شهر تهران در ادامه با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن بسیاری از فعالیت‌ها گفت: باید فضای آموزشی پژوهشی افزایش یابد.

وی افزود: اگرچه در فاصله سالهای 78 تا 84 حدود 50 دستگاه MRI در كشور راه اندازی شد اما امروز شاهد راه اندازی نخستین دستگاه MRI‌ در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی هستیم و دومین دستگاه نیز در بیمارستان شهدای تجریش نصب می‌شود.

وزیر بهداشت با تاكید بر ضرورت استفاده از دستگاه‌های رادیولوژی برای آموزش دانشجویان دستیاری در ادامه به استفاده از MRI در سطوح تخصصی و فوق تخصصی MIQ داینامیك، MIV و MIA اشاره كرد و افزود: راه اندازی این بخش در خدمت رسانی بهتر و آموزش موثر است.

دكتر لنكرانی با تاكید بر این كه این دانشگاه با قدمت 50 ساله خود باید در جهت توسعه علمی كشور (تولید علم) و خدمت رسانی به مردم پیشرفت كند، در ادامه یادآور شد: تفاوت علوم پزشكی با سایر علوم در این است كه حتی با كسب بالاترین مدارج و مدارك علمی بدون رضایت مندی بیماران و خدمت رسانی چرخه كامل نمی‌شود.

وی با اعتقاد به اینكه آموزش نمی‌تواند از پژوهش مجزا باشد، گفت: هم اكنون این بخش محوری در كلیه نظام‌های سلامت دنیاست.

وزیر بهداشت با بیان اینكه خدمت رسانی به مردم باید در عملكردها نمایان شود، گفت: برگزیدن عنوان استادی رسالتی را به همراه می‌آورد كه نمی‌توان در قبال آن بی تفاوت بود.

دكتر لنكرانی با اشاره به بحث اخلاق حرفه‌ای در محیط كاری و پزشكی افزود: این موضوع كه همواره مورد تاكید و توجه ویژه‌ای قرار گرفته بحث محوری است كه نباید بدست فراموشی سپرده شود.

وی یادآورشد: بیمارستان امام حسین (ع) از جمله بیمارستانهای منتخب هیات امنایی است كه نه به علت افزایش درآمد بلكه برای بهره گیری از هر ابزاری در چارچوب قوانین برای تسهیل كاركرد و ارایه اختیارات بوده است.

وزیر بهداشت با تاكید مجدد بر خدمت رسانی و تكمیل چرخه سلامت مردم گفت: با قرار دادن تسهیلات و امكانات انتظار می‌رود ما به ازای آن شاهد گردش كار و خروجی مناسب‌تری باشیم.

دكتر لنكرانی با بیان این كه هسته اصلی بیمارستانها و دانشگاه‌ها اهمیت اعضای هیات علمی به تدریس و پژوهش است، افزود: برای ارتقا نیز باید كوشش جدی كرد و با همت افراد، تعصب برخاسته از درون، برنامه‌ها را عالمانه مستمر و با تدبیر پیش برد.

وی سرمایه اصلی بیمارستان را اعضای هیات پزشكان، پرستاران و پیراپزشكان برشمرد و افزود: چنانچه نگاه جمعی و یكپارچه معنا یابد شاهد آثار بهتری خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha