دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 150714

یک متخصص پوست‌و‌مو با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود در گام اول از بروز ترک‌های پوستی یا استریا جلوگیری کنند، عنوان کرد: زمانی که ترک ایجاد شد فقط تا زمانی که ترک‌ها به رنگ قرمز است می‌توان به کمک لیزر آن را درمان کرد اما زمانی که ترک‌ها به رنگ پوست شد دیگر درمان‌ پاسخگو نخواهد بود.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست‌و‌مو با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود در گام اول از بروز ترک‌های پوستی یا استریا جلوگیری کنند، عنوان کرد: زمانی که ترک ایجاد شد فقط تا زمانی که ترک‌ها به رنگ قرمز است می‌توان به کمک لیزر آن را درمان کرد اما زمانی که ترک‌ها به رنگ پوست شد دیگر درمان‌ پاسخگو نخواهد بود.

دکتر شیده یزدانیان در گفت‌و‌گو با آنا، اظهار کرد: ترک‌های پوستی یا استریا در واقع کشیدگی پوست است که به دنبال علل مختلف از جمله تغییر وزن ناگهانی در مدت کوتاه، بارداری و یا تغییرات بدن در دوران بلوغ ایجاد می‌شود که در قسمت‌های مختلف بدن از قبیل بازو، سینه، پشت کمر، بالای ران، ناحیه شکم و ... دیده می‌شود.

این متخصص پوست و مو با تاکید براینکه به افراد توصیه می‌شود در گام اول از بروز اینگونه ترک‌های پوستی جلوگیری کنند، افزود: در برخی مواقع بروز اینگونه ترک‌ها قابل پیش بینی نیست اما در موارد دیگر مانند دوران بارداری که با آگاهی و برنامه‌ریزی انجام می‌شود به زنان توصیه می‌شود برای پیش گیری از بروز ترک‌های پوستی به متخصص پوست و مو مراجعه و با کمک داروهای موضعی مانع بروز اینگونه ترک‌ها شوند.

وی ادامه داد: هم چنین به تمام افراد توصیه می‌شود رطوبت پوست را با استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های تجویز شده توسط پزشک حفظ کنند و مانع خشک شدن پوست شوند.

یزدانیان با توجه به افرادی که دچار ترک‌های پوستی شده‌اند، گفت: در مراحل ابتدایی که ترک‌ها به رنگ قرمز است می‌توان به کمک لیزر‌های مخصوصی آنها را برطرف کرد اما اگر مدت زیادی از بروز آن گذشته باشد و ترک هم‌ رنگ پوست شده باشد درمان با مشکل مواجه می‌شود و به کار بردن لیزر دیگر پاسخگو نخواهد بود و یا در مواردی می‌توان رضایت نسبی را حاصل کرد.

وی درباره تبلیغ کرم‌های مخصوص برطرف کننده ترک‌های پوستی، گفت: استفاده از برخی از آنها می‌تواند از بروز ترک‌های پوستی جلوگیری کند اما زمانی که ایجاد شد هیچ یک از این داروها پاسخگو نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha