رعایت نکردن نکات ایمنی و بی توجهی به قوانین رانندگی موجب افزایش صدمات سر و صورت بر اثر تصادفات رانندگی در ایران شده است.

دکتر حسین مرتضوی رئیس انجمن جراحان دهان ، فک و صورت ایران در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان ، فک و صورت ایران که از 23ام تا 25ام بهمن در هتل المپیک تهران برگزار می شود، با اعلام این خبر گفت: متأسفانه در کشورمان همواره شاهد صدمات زیاد رانندگی که عمدتاً در اثر بی توجهی به مقررات رانندگی، فرسودگی وسایل نقلیه، جاده های نامناسب و همچنین استفاده نکردن از کلاه ایمنی، کمربند و کیسه هوایی ایجاد می شود، هستیم.

وی افزود: ما در مقایسه با برخی از کشورهای دنیا مانند آمریکا بیش از 5 برابر با صدمات ناحیه سر و صوتر ناشی از تصادفات رانندگی روبرو هستیم که با توجه به میزان جمعیت این آمار قابل توجه است .

رئیس بخش جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، صرف هزینه های سنگین درمانی و زمان طی شده برای بازسازی و ترمیم شکستگهای سر و صورت و برگشت فرد مصدوم به زندگی عادی بسیار بالا برشمرد.

دکتر مرتضوی با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت:یکی از محورهای مهم این کنگره بین المللی بحث تروما و آسیب های سر و صورت ناشی از حوادث خصوصاً تصادفات رانندگی است که امیدواریم با بررسی در این زمینه و توجه هر چه بیشتر مسئولان و رسانه ها و همچنین فرهنگ سازی مناسب به منظور پیشگیری از این گونه صدمات و آسیب های جبران ناپذیر بتوانیم به ارتقای سلامت جامعه کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha