تکنیک‌های موسیقی درمانی در صورتی که همزمان با مراحل درمان در بیماران سرطانی انجام بگیرد، تأثیر‌گذار خواهد بود.

سلامت نیوز: تکنیک‌های موسیقی درمانی در صورتی که همزمان با مراحل درمان در بیماران سرطانی انجام بگیرد، تأثیر‌گذار خواهد بود. 

محققان با انجام آزمایش‌های مختلف بر بیماران سرطانی مبتلا به اختلالات افسردگی و افت مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دریافتند، با انجام تکنیک‌های موسیقی درمانی می‌توان مشکلات روانی بیماران جوان مبتلا به سرطان را رفع کرد.
 در واقع این تکنیک مداخله‌ای، به بیماران جوان مبتلا به سرطان کمک می‌کند تا با تبعات این مشکل بهتر کنار آمده و بتوانند مهارت‌های ازدست رفته شان را بازآفرینی کنند. شیوه پاسخگویی مثبت به عوامل استرس زا و افزایش قدرت انعطاف‌پذیری در مواجهه با مشکلات از دستاوردهای این روش درمانی مداخله‌ای است که معمولاً برای بیماران مبتلا به سرطان خون که تحت عمل پیوند مغز استخوان یا پیوند سلول‌های بنیادی قرار گرفته و شرایط سختی را تجربه می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 محققان معتقدند، بیماران سرطانی تحت درمان، به مدد کار حمایتگر و شیوه‌های جانبی کاهش دهنده استرس نیاز دارند، آنها باید مهارت‌های شناخت هیجانات و افکاری که تحت تأثیر بیماری به وجود می‌آید شناخته و آنها را بروز دهند. از طرف دیگر حضور اعضای خانواده و گروه‌های همسال در کسب مهارت‌های اجتماعی از طریق تکنیک‌های موسیقی درمانی روند درمان را بهبود بخشیده و امیدواری و امید زندگی را در بیماران سرطانی افزایش می‌دهد.
 در این روش بیماران به کمک درمانگران، چهره متفاوتی از بیـــماری و توانایی‌های شان را درک و زندگی متفاوتی تجربه خواهند کرد. در تحقیقی که بر 113 بیمار 11 تا 24 ساله مبتلا به سرطان انجام گرفت، مشخص شد، امید به بهبود در بیمارانی که موفق شدند از احساسات، هیجانات و پیشرفت سلامتی شان با کمک درمانگر موزیک ویدئو تهیه کنند یا آهنگ بسازند، بیشتر انتظار می‌رفت. همچنین این روش به درمانگران کمک کرد تا با احساسات و خلقیات بیماران بهتر آشنا شده و از روش‌های مداخله مؤثرتری برای کمک به آنها بهره‌مند شوند.
 به گزارش موسیقی درمانگر این تحقیق، کودکان مبتلا به سرطان در موزیک ویدئوها با کمک دوستان و والدین شان، توانستند پیام‌های دوستی و انتظارات‌شان را به دیگر افراد در سراسر جهان منتقل کنند و پیام دوستی، همسالانشان را در قالب شعر و آهنگ دریافت کنند. افزایش امید و بالارفتن روحیه امید به بهبود در بیماران و خانواده هایشان از دستاوردهای این تکنیک درمانی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha