وزیر بهداشت ضمن اشاره به 39 هزار و 800 تخت بیمارستانی در دست ساخت، گفت: بسته‌های تشویقی جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت پس از ماه مبارک رمضان اعلام می‌شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت ضمن اشاره به 39 هزار و 800 تخت بیمارستانی در دست ساخت، گفت: بسته‌های تشویقی جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت پس از ماه مبارک رمضان اعلام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جهت ساخت 10 بیمارستان ناتمام در مناطق محروم گفت: در صورتی که دولت بخواهد با امکانات و اعتبارات فعلی در راستای برنامه‌های گذشته تلاش کند، جهت تکمیل تخت‌های بیمارستانی مورد نیاز حداقل 40 سال زمان نیاز است، چراکه نهایتا هر سال بتوانیم 2000 تخت بیمارستانی را آماده بهره‌برداری کنیم بنابراین لازم است دستگاه‌های مختلف در این زمینه به ما کمک کنند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در این جهت با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) داشتند، نیز گفت: امیدواریم مجموعه این اقدامات نیز با شتاب بیشتری در ساخت بیمارستان‌ها پیش برود تا بتوانیم کمک موثری به سلامت مردم به ویژه در مناطق محروم داشته باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پروژه‌هایی که از قبل ناتمام مانده‌اند جلوتر هستند و کار مربوط به اتمام این پروژه‌ها از فردا آغاز و تا پایان سال تحویل خواهد شد. دستگاه‌های دیگری نیز در این عرصه به کمک ما آمده‌اند، به عنوان مثال بانک پاسارگاد تقبل کرده است 1000 تخت بیمارستانی را در قم بسازد و امیدواریم این تعداد تخت بیمارستانی طبق توافق انجام شده به 5000 تخت افزایش یابد. خیرین هم در این زمینه فعال هستند. این حوزه از نگاه انسانی، ملی و دینی مهم است و بدون کمک به مردم و حضور بخش خصوصی توفیقی در آن حاصل نخواهد شد، بنابراین لازم است همه در این عرصه به ما کمک کنند.

هاشمی افزود: در بخش استفاده از حضور خیرین نیز ساختار جدیدی در وزارت بهداشت به عنوان قائم مقام وزیر در امور مشارکت‌های مردمی و اجتماعی ایجاد شده است. امیدواریم سال آینده این 1000 تخت که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بهره‌برداری می‌رسد به چندین برابر افزایش یابد و طرح‌های حوزه سلامت در این دولت با سرعت بیشتری پیش رود چراکه باید تا پایان فعالیت دولت یازدهم حداقل 20 هزار تخت جدید بیمارستانی به بهره‌برداری برسد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره چگونگی تجهیز تخت‌های جدید بیمارستانی و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان‌ها گفت: در صورتی که بخش خصوصی برای تجهیز این بیمارستان‌ها آمادگی داشته باشد ما نیز حاضریم خرید خدمت از آنها را تضمین کنیم. در این صورت جهت سرمایه‌گذاری برای تجهیز بیمارستان‌ها و همچنین استخدام نیروی انسانی مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر بهداشت در این باره افزود: اما در صورتی که بخش خصوصی علاقه‌ای در این زمینه نداشته باشد، طبیعی است که اداره بیمارستان‌های جدید مشابه بیمارستان‌های فعلی خواهد بود و از هم‌اکنون برای تجهیز آنها فکر می‌شود. در مورد نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان‌ها نیز امسال مجوز استخدام 7000 هزار نفر صادر شده است، البته ترجیح دولت به خرید خدمت است. در صورتی که بخش خصوصی پیش‌قدم شود مشوق‌هایی نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

هاشمی در پاسخ به سوال ایسنا دامه داد: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانند با معاونت توسعه بهداشت در تماس باشند البته بسته‌هایی که بخش خصوصی می‌تواند سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت داشته باشد را پس از ماه مبارک رمضان به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

وزیر بهداشت همچنین گفت: تعداد 39 هزار و 800 تخت بیمارستانی در حال حاضر در کشور در دست ساخت است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha