عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به مهاجرت هزاران پرستار به خارج از کشور، گفت: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به قشر پرستار در طی سال‌های گذشته هزاران نفر از پرستاران به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و پناهنده شدند.

هشدار نسبت به مهاجرت هزاران پرستار به خارج از کشور/ به‌کارگیری بهداشت‌کاران غیرقانونی است

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به مهاجرت هزاران پرستار به خارج از کشور، گفت: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به قشر پرستار در طی سال‌های گذشته هزاران نفر از پرستاران به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و پناهنده شدند.

عابد فتاحی در گفت وگو با خانه ملت، درباره کمبود 200 هزار پرستار در کشور و تلاش معاونت پرستاری وزارت بهداشت برای تربیت 10 هزار نیروی انسانی مهارتی غیردانشگاهی در کشور برای جبران این کمبود، افزود: سوال این است که زمانی که به معاونت پرستاری وزارت بهداشت پرستار معرفی می‌شود آنها از افزایش نیرو گلایه دارند و عنوان می‌کنند جا برای حضور آنها نداریم حال چگونه از کمبود پرستار در کشور انتقاد می‌کنند؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر متاسفانه به دلیل کمبود امکانات، در طی سال‌های گذشته هزاران نفر از پرستاران به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و پناهنده شدند که این نشان دهنده آن است که در طول این سال‌ها وزارت بهداشت نتوانسته به ماندگاری پرستاران کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ اینکه قرار باشد 10 هزار نیروی بهداشت‌کار در وزارت بهداشت به کار گرفته باشد طبق ارزیابی و ارزشیابی این وزارتخانه چنین اقدامی خلاف است و نمی‌توان آن را اجرایی کرد.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان برای جبران کمبود پرستار از نیروی ماما استفاده کرد،‌ افزود:‌ حداقل آن است که ماماها دارای مدرک دانشگاهی بوده و بهتر از نیروی بهداشت‌کار می‌تواند به ارایه خدمت بپردازد.

فتاحی با بیان اینکه تربیت نیروی بهداشت‌کار ساختار بیمارستان را برهم می‌زند،‌ یادآور شد:‌ به نظر می‌رسد اگر نیروی پرستار نداشته باشیم بهتر از آن است که از نیروی بهداشت‌کار استفاده کنیم چراکه این افراد کیفیت کار پرستاری را به شدت پایین می‌آورند و مشکلاتی را در حوزه سلامت ایجاد خواهند کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت:‌ باید با ارایه امکانات رفاهی فضای ماندگاری پرستاران را در کشور فراهم کنیم و کمبود پرستار را با تربیت نیروی بهداشت‌یار جبران نکنیم؛ در کنار این موضوع امروزه حداقل 10 هزار نیروی ماما در کشو ر وجود دارند که از هیچ شغل مناسبی برخوردار نبوده درحالی که می‌توان از ظرفیت آن‌ها درحوزه سلامت استفاده کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد که با کمبود 200 هزار پرستار درکشور مواجه هستیم  که قرار است 10 هزار نیروی انسانی در قالب نیروهای مهارتی غیر دانشگاهی را در بخش پرستاری به کار بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha