مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: روزانه در شهر تهران حدود ۵۰ هزار تن پسماندهای ساختمانی تولید می شود که این مقدار حدود ۷ برابر پسماند های خانگی است.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: روزانه در شهر تهران حدود ۵۰ هزار تن پسماندهای ساختمانی تولید می شود که این مقدار حدود ۷ برابر پسماند های خانگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،حسین جعفری، با اشاره به ضرورت به کار گیری فن آوری نوین در تمامی فرایندهای مدیریت پسماند، خاطر نشان کرد: در خصوص مدیریت پسماند های ساختمانی و عمرانی که از دیدگاه بازیافت و بازگشت آن به محیط زیست و از جهت منظر شهری دارای اهمیت زیادی بوده است ؛ این سازمان خدمات ویژه ای را به شهروندان ارائه می کند.

وی در ادامه افزود: با ایجاد سیستم یکپارچه مدیریت پسماند های ساختمانی و عمرانی تمامی پیمانکاران و کامیون داران فعال در این حوزه تحت نظارت اتحادیه صنفی توسط معاونت پسماند های ساختمانی این سازمان راهبری شدند و شهروندان می توانند با مراجعه به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک در منطقه خود ، خدمات لازم را در خصوص تمامی مجوز های تردد و حمل این پسماند ها برای پلاک های ثبتی به صورت سیستمی ودر قالب سیستم یکپارچه اخذ کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه با تاکیدبرالزام اخذ مجوز مدیریت پسماند جهت تمامی پروژه های عمرانی مناطق و شرکتها جهت حفاری و خاکبرداری اظهار داشت :جهت تخلیه پسماند های ساختمانی و عمرانی پیمانکاران باید به محل های مشخص که توسط این سازمان تعیین شده است مراجعه کنندکه طبق دستور العمل ناحیه محوری و مصوبه کاهش آوار و نخاله های ساختمانی نظارت بر صحت اجرای این فرایند در مناطق ۲۲ گانه بر عهده نواحی بوده و عوامل نظارتی این سازمان نیز به عنوان ناظرین عالی به صورت شبانه روزی در حال رصد کلانشهر تهران هستند.

جعفری با اشاره به اهمیت بازیافت در بازگشت سرمایه ها به چرخه اقتصاد کشور افزود: احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی و عمرانی و تولید شن ، ماسه و سایر صنایع جانبی از قبیل انواع کفپوش و بلوک های بتنی و سیمانی نیز از برنامه های آتی این سازمان در راستای کاهش میزان دفن هر گونه پسماند بوده که در قالب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران وباهدف افزایش میزان استحصال و بازیافت پسماند های ساختمانی و عمرانی است.

در ادامه  ولی نژاد معاون پسماند های ساختمانی و عمرانی ضمن نوید اجرای طرح پایلوت ساماندهی جمع آوری پسماند های کم حجم دربرخی مناطق خاطر نشان کرد: این طرح بزودی پس از رفع نواقص ،مشکلات موجود و سیر مراحل کاری به کلیه مناطق ۲۲ گانه تعمیم داده خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha