رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه شرایط کنونی دریاچه ارومیه امیدوارکننده است، گفت: شرایط احیای دریاچه ارومیه طی ماه ها کار مطالعاتی و تجربیات بین المللی گردآوری و سال گذشته به تصویب دولت رسید.

سلامت نیوز: رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه شرایط کنونی دریاچه ارومیه امیدوارکننده است، گفت: شرایط احیای دریاچه ارومیه طی ماه ها کار مطالعاتی و تجربیات بین المللی گردآوری و سال گذشته به تصویب دولت رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معصومه ابتکار در برنامه رادیو گفتگو گفت: گرامی داشت روز جهانی محیط زیست یا هفته محیط زیست در جهت ارائه گزارش اصلاح باورهای مردم در این حوزه برگزار می شود.

ابتکار با اشاره به چرخش نگرشی و رویکردی دولت یازدهم در بحث توسعه پایدار زیست محیطی، اظهار کرد: بعد از دوره ای که به محیط زیست کم توجهی شد و آسیب ها و خسارت های فراوانی به طبیعت وارد شد، دولت یازدهم با برنامه زیست محیطی سر کار آمد.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: دولت تاکنون چهار لایحه مهم در زمینه هوای پاک، حفاظت از خاک، ارزیابی زیست محیطی و حفاظت از تالاب ها تصویب کرده است.

ابتکار همچنین به تصویب لوایح مدیریت پسماند و آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: دولت در زمینه تالاب ها نیز کارهای بزرگی صورت داده است؛ آبگیری تالاب هورالعظیم و ورود آب به تالاب هامون از جمله این اقدامات است.

وی همچنین به توفیقات در حوزه اصلاح نگرش مدیریت آب تاکید کرد و گفت:خروج خودروهای فرسوده، کاهش مازوت توسط نیروگاه ها و... از جمله اقداماتی است که در این 21 ماه صورت گرفته است.

ابتکار اظهار کرد: شرایط احیای دریاچه ارومیه طی ماه ها کار مطالعاتی و تجربیات بین المللی گردآوری شده است و سال گذشته در قالب اقدام ملی در دولت به تصویب رسید.

وی تکلیف اجرایی در حوزه دریاچه ارومیه را مبنی بر همه دستگاه ها دانست و افزود: بعنوان مثال وزارت نیرو باید جلوی سدسازی های جدید را بگیرد؛ همچنین لایروبی رودخانه ها با همکاری وزارت محیط زیست و وزات نیرو میسر است.

ابتکار در ادامه به تثبیت شن های روان در اطراف این دریاچه و آموزش کشاورزان اشاره کرد و گفت: هم اینک وضعیت دریاچه نسبت به گذشته بسیار بهتر و شرایط امیدوار کننده است.

وی همچنین بر اراده مردم در بستن چاه های غیرمجاز تاکید کرد.

رئیس سازمان محیط زیست در بخشی دیگر از این گفتگوی رادیویی در خصوص رفع آلودگی هوا گفت: مخاطبان ما در هشت کلان شهر کشور زندگی می کنند و اولین نتیجه اقدامات سالم بودن 44 روزه هوای شهر تهران در سال گذشته بود و این یعنی یک قدم به جلو...

ابتکار با تاکید بر اینکه مردم باید در بحث اصلاح الگوی حمل و نقل مشارکت داشته باشند، افزود: در این راستا باید ضوابط سخت گیرانه باشد؛ البته هم اینک در تهران خطوط حمل و نقل عمومی پیش برده شده است ولی هنوز کافی نیست و نیازمند توسعه می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha