دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 150755

اگر تنها گاهی دچار میگرن می‌شوید باید بگوییم که خیلی خوش‌شانس هستید زیرا آن‌هایی که میگرنی نامیده می‌شوند می‌دانند که میگرن هرلحظه ممکن است به سراغشان بیاید.

سلامت نیوز: اگر تنها گاهی دچار میگرن می‌شوید باید بگوییم که خیلی خوش‌شانس هستید زیرا آن‌هایی که میگرنی نامیده می‌شوند می‌دانند که میگرن هرلحظه ممکن است به سراغشان بیاید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نیکو، اگر دچار میگرن هستید باید بگویم که بهترین راه آن است که به میگرن اجازه بروز ندهید تا بخواهید بعد از بروز شروع به مصرف قرص و دارو کنید. پیشنهاد متخصصان به افراد مبتلابه میگرن همیشه تغییر سبک زندگی، داروهای مکمل، درمان دارویی و برخی درمان‌های دیگر برای پیشگیری از بروز میگرن بوده است. این پیشنهادها اگرچه ممکن است شما را از شر هر نوع سردردی خلاص نکند، اما می‌تواند تعداد دفعات آن را کاهش دهد.

    خواب خوب

کم‌خوابی یا خواب ناکافی یکی از شایع‌ترین علل بروز میگرن است. و عادت‌های بدخواب می‌تواند سبب بروز روزانه میگرن شود. خوابیدن و بر خواستن از خواب در یک ساعت مشخص، آرامش‌بخش ساختن محیط خواب که تاریک و ساکت باشد، استفاده از تخت تنها برای خواب و عدم مصرف وعده‌های غذایی سنگین پیش از خواب همگی از مواردی هستند که می‌تواند در جلوگیری از بروز میگرن به شما کمک کند.

    انجام ورزش‌های ایروبیک

تحقیقی که در سال 2011 صورت گرفت نشان داد که انجام ورزش‌های منظم می‌تواند به‌اندازه دارودرمانی در درمان میگرن مؤثر باشد. محققان معتقدند که انجام 40 دقیقه ورزش ایروبیک 3 بار در هفته می‌تواند به ترشح هورمون‌های خوبی نظیر اندورفین و تقویت اکسیژن‌رسانی در بدن کمک کند که درنتیجه همه این موارد به کاهش تعداد دفعات بروز درد منجر خواهند شد.

    مصرف مقدار زیادی ریبوفلاوین

ریبوفلاوین نوعی ویتامین B است که در مواد خوراکی چون شیر، گوشت، تخم‌مرغ، مغزها، آرد غنی‌شده و سبزی‌های سبز برگ یافت می‌شود. همچنین قرص مکمل آن نیز در بازار وجود دارد. ریبوفلاوین در تحقیقات انجام‌شده تأثیرات پیشگیرانه خوبی در مورد میگرن داشته است. به گفته متخصصان مصرف 400 میلی‌گرم ریبوفلاوین در روز می‌تواند تعداد دفعات بروز میگرن در بیمار را کاهش دهد.

    مصرف منیزیم

تقریباً اکثر افرادی که به میگرن‌های مزمن دچار می‌شوند، با کمبود منیزیم مواجه هستند و درنتیجه مصرف منیزیم می‌تواند برای این افراد بسیار مفید باشد. البته متخصصان یادآور می‌شوند که مصرف منیزیم می‌تواند منجر به اسهال شود.

    داروها را بشناسید

برخی پزشکان به بیماران تریپتان تجویز می‌کنند که از استامینوفن یا آسپرین قوی‌تر بوده و برای افراد مبتلابه میگرن تکرارشونده به‌خوبی عمل می‌کند. تحقیقات نشان داده است اگر در زمان بروز اولین نشانه‌های میگرن از تریپتان و بخصوص ناراتریپتان استفاده شود 60% احتمال توقف سردرد وجود خواهد داشت.

    دما درمانی

یک دوش آب گرم همیشه دلچسب است اما در عین حال می‌تواند میگرن شما را نیز از بین ببرد. متخصصان همچنین پیشنهاد می‌کنند که به محض بروز میگرن می‌توانید از کمپرس آب گرم یا سرد بر روی سر و گردن استفاده کنید. البته هنوز تحقیقات کاملی در مورد دما درمانی صورت نگرفته است اما برخی از پزشکان معتقدند دلیل تأثیرگذاری این روش شل شدن ماهیچه‌های منقبض‌شده است که باعث بروز میگرن شده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha