سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 150786

همزمان با هفته محیط زیست مسئولان مختلف نشست‌های خبری برگزار کرده و در مورد مسائل مختلف محیط زیستی اظهارنظر می‌کنند. روز گذشته معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در نشستی خبری اخبار خوب و بدی در مورد محیط زیست داشت.

سلامت نیوز:همزمان با هفته محیط زیست مسئولان مختلف نشست‌های خبری برگزار کرده و در مورد مسائل مختلف محیط زیستی اظهارنظر می‌کنند. روز گذشته  معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در نشستی خبری اخبار خوب و بدی در مورد محیط زیست داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،سعید متصدی در نشست خبری خود درباره نیترات موجود در آب تهران گفت: کنترل آب آشامیدنی برعهده وزارت بهداشت و وزارت نیرو است اما برخی از نقاط تهران به دلیل تأمین آب از چاه‌ها نیتراتش بالاست.او افزود: تصفیه فاضلاب و جمع‌آوری آن در تهران بسیار ضروری است و هم‌اکنون آب‌های زیرزمینی تهران آلوده به نیترات است و کاری هم نمی‌توان کرد. معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در حالی بر وجود نیترات در آب تهران تاکید کرد که در سال گذشته اخبار ضد و نقیض فراوانی درباره  وجود یا عدم وجود نیترات در آب تهران مطرح شده بود. هر چند برای اولین بار مسئولان وزارت بهداشت نسبت به نیتراتی شدن آب تهران هشدار دادند اما، آلودگی آب تهران به نیترات در سال گذشته موضوع بحث شورای شهر تهران، شرکت آب و فاضلاب و وزارت بهداشت بود. در حالی که رحمت‌ا... حافظی عضو شورای شهر تهران عنوان می‌کرد آب پایتخت نیتراتی است، وزیر بهداشت این مساله را تکذیب کرد. شرکت آب و فاضلاب نیز عنوان کرد تنها در مناطقی شائبه آلودگی آب به نیترات وجود دارد. اکنون سازمان محیط زیست نیز این مسئله را به نوعی تکذیب کرده است.


 انتقاد از واردات موتورسیکلت‌های غیراستاندارد
متصدی در ادامه نشست خبری خود با انتقاد از واردات موتور موتورسیکلت‌ها از کشورهایی مانند چین که استاندارد روز را ندارند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تلاش می‌کند تا سال 95 موتور موتورسیکلت‌ها را انژکتوری کند و شش ماه بعد از آن هم شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع می‌شود.او افزود: وزارت صنایع بسته‌ای حمایتی را برای جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به‌جای بنزینی تنظیم کرده است که در آینده نزدیک تصویب می‌شود. همچنین در گذشته 625 نوع موتورسیکلت با استاندارد یورو 2 تولید می‌شد که هم‌اکنون فقط 245 نوع موتورسیکلت با استاندارد یورو 3 تولید می‌شود. معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در حالی این اظهارات را انجام داد که بنابر آمار به دلیل پایین بودن کیفیت موتورسیکلت‌ها و عدم انجام معاینه فنی به صورت دوره‌ای، حدود 30 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد این گونه وسایل نقلیه است.

کارشناسان امیدوارند با ورود موتور سیکلت های انژکتوری از میزان آلودگی هوا کاسته شود. این برآوردها در حالی مطرح است که امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا برای کاهش آلودگی هوا از موتورهای انژکتوری برای تردد استفاده می‌کنند که این امر برای کاهش میزان آلودگی هوا هم ثمربخش بوده است.


 مدیریت پسماند در 3 استان ساحلی
 او در تشریح اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در راستای رفع آلودگی هوا گفت: اصلاح حدود مجاز معاینه فنی که شورای عالی محیط زیست در اواخر سال گذشته تصویب کرد یکی از این فعالیت‌ها بود، همچنین سعی داریم میزان استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها را به حداقل برسانیم و نیروگاه‌های کشور به جای مازوت از سوخت گاز طبیعی استفاده کنند. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مصوبه اخیر دولت درباره مدیریت پسماند گفت: تهیه نظام پایش و ارزیابی مدیریت اجرایی، افزایش تدریجی نرخ عوارض پسماند تا قیمت تمام شده، فراهم نمودن تسهیلات و شرایط لازم برای افرادی که می‌خواهد بازیافت کنند از نکات مثبت مصوبه دولت است. متصدی با اشاره به پسماندهای استان‌های ساحلی گفت: هر 3 استان ساحلی ما برنامه خاصی برای مدیریت پسماند دارند و مکان دفن این پسماندها مشخص شده و تسریع در زباله‌سوزها و امحاء پسماندها صورت گرفته است. به گزارش فارس این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره اثرات توسعه و مسائل زیست محیطی گفت: در 18 ماه گذشته هیچ پروژه‌ای در ایران تا گزارش و تائیدیه ارزیابی از سازمان محیط زیست اخذ نکرده باشد، اجرا نشده و در سال 93 این سازمان 46 پروژه را مورد بررسی قرار داد که فقط 9 طرح تائید شده و 10 طرح مشروط بوده و بیش از 50 درصد آن رد شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha