دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 15079

یک متخصص قلب و عروق درباره شانس بیشتر سکته در افراد عجول و منضبط هشدار داد.

دکتر منوچهر قارونی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : نوع شخصیت و رفتار افراد نیز در بروز بیماری های قلبی موثر است و افراد عجول و منضبط که در انجام کارها شتاب می ورزند  و دارای حساسیت و خود خوری هستند نسبت به افرادی که خونسرد و وقت ناشناس هستند بیشتر است.

وی گفت :  درافراد عجول علاوه بر دریافت بیشتر استرس از محیط ، مصرف دخانیات نیز بیشتر دیده می شود و انها از آمادگی بیشتری برای ابتلای به خطرات حمله قلبی برخوردارند. به گفته وی کسی که در همه عمر سه نخ سیگار کشیده باشد 3 برابر کسی که سیگار نکشیده در معرض سکته قلبی قرار دارد.

این متخصص قلب و عروق افزود : متاسفانه زمینه بروز سکته در کشور ما در حال حاضر از دوران کودکی آغاز می شود . نوع بازی کودکان که منجر به عدم تحرک آنها شده است و الگوی تغذیه کودکان که با باورهای  غلط  به افزایش چاقی آنها انجامیده است شرایط سکته قلبی را در بزرگسالی ایجاد می کند.

وی اضافه کرد : علاوه بر کاهش سن سکته قلبی در کشور از 60 سال به 30 سال ،  بر خلاف گذشته شاهد افزایش سکته زنان در کشور نیز هستیم به طوری که در گذشته در برابر هر 5 مرد یک زن دچار سکته قلبی می‌شد اما امروزه در برابر هر 2 مرد یک زن دچار سکته قلبی می‌شود.

دکتر قارونی برای پیشگیری و کاهش سکته های قلبی بر تغییر الگوی تغذیه ، ورزش و تحرک و مقاومت دربرابر استرس ها و فشارهای عصبی تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha