دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1508

دکتر سید علی مفاخریان

درمان دردها با سنگ های شفا بخش (متن کامل)

سامانه خبری سلامت نیوز، گروه آموزش- كانى ها و سنگ هاى با ارزش به علت ساختار اتمى كامل و انرژى بسیارى كه دارند و نورهاى ناب رنگى و درخشان كه از خود مى تابانند در كنار دانش پزشكى، بدون خطرآفرینى مى توانند اثرهاى مثبتى بر جاى بگذارند. ولى این حرف دلیل بر این نیست كه سنگ ها به تنهایى معجزه مى كنند، بلكه این سنگ ها همراه و در كنار درمان هاى پزشكى تأثیرات مفیدى را بر بیمارى ها دارند.

ارتعاشات متغیر در حوزه بدن تعادل جسم و جان را به هم مى ریزد و این ناهماهنگى است كه باعث بیمارى مى شود. در این زمان است كه مى توان با كمك گرفتن از ارتعاشات كانى ها و سنگ هاى باارزش، این ناهنجارى هاى به وجود آمده را كنترل كرد و هماهنگى لازم را در جسم و جان دوباره ایجاد كرد.

درمان با سنگ هاى شفابخش و باارزش براى زن و مرد و كودك نیز در هر سنى مناسب است و هیچ خطرى ندارد. در صورتى كه این كار با آگاهى و دانش لازم انجام شود.

در گذشته هاى دور كه مربوط به دوران پارینه سنگى یا عصر حجر مى شود، ابتدا بشر از سنگ به عنوان ابزار استفاده مى كرد. در آنجا بود كه آموخت سختى سنگ ها مى تواند حیوانات را كه زندگى او را تهدید مى كنند، از بین ببرد. همانجا بود كه آموخت با ساییدن سنگ ها جرقه و آتش هم تولید مى شود. این ابتدایى ترین آشنایى بشر با سنگ بود.

بعد از این مراحل بود كه حس زیبایى پرستى به انسان شوق استفاده از سنگ هاى رنگى مختلف را براى آراستن دست و گردن داد. باستان شناسان در بسیارى از مناطق كهن از جمله ایران در كاوش هاى خودشان آثار زیادى را كه مبین آشنایى و استفاده ساكنان مناطق باستانى و ایران از این سنگ ها بوده به دست آورده اند. گیوشمن ضمن اكتشافات خودش از تپه سیلك در كاشان به تعدادى گردنبند با مهره هایى از عقیق، لاجورد، یشم، سنگ شیشه، مرجان، صدف و... برخورد كرد. این اشیا مربوط به هزاره هاى سوم پیش از میلاد و حتى شاید قبل از آن باشد.

در منطقه شوش كنونى كه متعلق به دوره ایلامى و هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد است، تعدادى تندیس یافت شد. همه این موارد نشان مى دهد كه مردم با تراش سنگ آشنا بوده اند.
در تخت جمشید سنگ هایى از جمله مرجان قرمز، فیروزه، عقیق و... به دست آمده كه به شكل سرویس شیر، انسان یا انگشترهایى با نگین عقیق كه روى آنها نقش پادشاهان در حال جدال با حیوانات اساطیرى است. این هنرها همه مربوط به هزاره اول پیش از میلاد است.

افسانه ها و روایات گوناگونى هم درباره سنگ هاى باارزش نقل شده است. مثل اینكه كاهنان از سنگ هاى باارزش براى تبرك استفاده مى كرده اند یا اینكه جادوگران براى طلسم این سنگ ها را به كار مى بردند.

آتلانتیسى ها مى دانستند كه براى درمان بیمارى ها چگونه از این كانى هاى باارزش استفاده كنند. در چین از كوبیدن و پودر جواهرات براى مداواى بیماران سود مى بردند. در قرن هشتم میلادى شخصى به نام «سن هیلدنبژان» با كمك این سنگ ها بیماران خود را درمان مى كرد. این نشانه آن است كه در گذشته و در مناطق مختلف انسان ها از سنگ ها علاوه بر استفاده آن به عنوان ابزارهاى گوناگون و زینت و در مراسم مذهبى از جنبه درمانى آن هم سود برده اند.

در بدن مراكزى وجود دارد كه به این مراكز انرژى یا چاكرا مى گویند. بیمارى ها در اثر بسته شدن این مراكز انرژى پدید مى آیند. كانى ها و سنگ هاى باارزش قادر هستند تا این گرفتگى ها را از بین ببرند و انرژى حیاتى را به صورت منظم و باارزش در ما جارى كنندافرادى كه مدیتیشن یا تمركز مى كنند روى این نقاط آگاهى دارند و انرژى هاى درونى را از این نقاط بیرون داده و آزاد مى كنند.

طیفهاى رنگى در واقع همان رنگهاى نورى هفتگانه (رنگین كمان) هستند كه از نور سفید سرچشمه مى گیرند. رنگهاى نورى به صورت انرژى پایان ناپذیر در سطح كره زمین، كیهان و ماورا همیشه در ارتعاش هستند و به درون زمین نیز نفوذ مى كنند و انرژى هاى مثبت و لازم كیهانى را وارد بدن ما كرده و در ما تعادل و توازن لازم را ایجاد مى كنند. در این زمان است كه بیماریها از ما دور مى شوند.

اما این که در چه ساعات یا روزهایى گرفتن این انرژى از سنگها مناسب تر است و اصلاً چه نوع سنگهایى روى ما تأثیرگذار هستند؟

به عقیده بسیاری از کارشناسان این كار منطق و عقل نمى طلبد، بلكه باید اشخاص دریچه هاى قلب خود را باز بگذارند و به خود این فرصت را بدهند تا آن خود برترشان سنگى را كه در یك لحظه بخصوص به آن احساس نیاز مى كنند، انتخاب كند. با اطمینان مى گویم كه این كار شدنى است و سنگ شما را انتخاب مى كند. اگر در این مورد شك دارید یا در مورد چند سنگ تردید مى كنید، آنها را در دستان خود قرار دهید، آنگاه متوجه خواهید شد كه با گرم شدن یكى از آنها، سنگ نسبت به شما واكنش مناسب نشان داده است.

که در این زمان باید سنگ را بشویید و آن را از ناخالصى ها پاك كنید. گاهى اوقات سنگى در اختیار شما قرار مى گیرد تا شما بتوانید از آن انرژى بگیرید. شاید این سنگ قبل از شما مورد استفاده شخصى بوده كه دچار بیمارى و ناراحتى خاص بوده است. این سنگ از نظر فیزیكى به شما آسیب نمى رساند، ولى امكان دارد كه افكار پریشان و انرژى منفى شخص قبلى را همراه داشته باشد و آن انرژى منفى شما را آزار دهد. بنابراین باید سنگها را پاك كرد.

آب، آتش، خاك و نمك دریا از عوامل پاك كننده سنگ هستند. شما مى توانید سنگ مورد نظرتان را در حدود 1 تا 2ساعت در آب جارى قرار داده و تمیز كنید یا آن را داخل خاك بگذارید و سپس آن را بشویید. گاهى هم مى شود سنگ را روى شعله شمع قرار داد یا اینكه از نمك خشك دریا براى پاك كردن آن استفاده كرد.
پس از پاكسازى سنگ مى توانید به پشت دراز بكشید و آرامش بگیرید.

بعد از اتمام این كار چند دقیقه در همان حالت باید باقى ماند. بعد سنگ را برداشته و به آرامى باید بلند شد، سنگ را شست، زیرا انرژى منفى و افكار پریشان كه به سنگ منتقل شده را تخلیه كرد. افراد بر حسب نیازشان مى توانند این كار را انجام دهند. البته یك نكته را هرگز نباید از یاد برد و آن اینكه این كار در مورد تمام سنگها صدق نمى كند، باید بعضى از سنگها را مستقیماً روى محل درد قرار داد. بعضى از آنها را در آب قرار داد و بعد آن را می نوشند، مراكز انرژى یا همان چاكراها در هفت منطقه از بدن در راستاى ستون فقرات از پایین ترین قسمت تا بالاى جمجمه سر قرار گرفته اند.

•چاكراى ریشه یا پایه ستون فقرات (مولادهارا Mulddhara) نخستین چاكرا است.
این چاكرا محل ورود «پرانا» یا انرژى حیاتى است.طیف رنگى مربوط به این چاكرا قرمز است كه نشانه زندگى، قدرت، نیروى جسمانى و حیات است. این رنگ روى كم خونى و فقر غذایى اثرخوبى دارد و ارتعاشات تقویت كننده و درمان كننده دارد. سنگ هاى قرمز مثل مرجان قرمز، یشم قرمز، یاقوت قرمز و... مناسب این چاكرا هستند.
طیف رنگى یاقوت قرمز، اوپال آتشى، یشم قرمز براى متولدین فروردین مناسب است. یشم قرمز و یاقوت قرمز و عقیق قرمز براى متولدین آبان تیر و مرداد مناسب است.
•چاكراى خاجى یا مركز كلیه (سواد هیستانا Swadhistana) در قسمت پایین شكم قرار گرفته است.
طیف رنگى مربوط به این چاكرا نارنجى. نارنجى علامت انرژى است. این رنگ قدرت ارتباطى، دفع خشم و كنترل بر خویشتن را متعادل مى كند. مسائل مربوط به هضم غذا و گردش خون را منظم مى سازد.
عقیق نارنجى، سنگ ماه، اوپال آتشین كه رنگ نارنجى دارند مناسب این چاكرا هستند.
طیف رنگى سنگ كهربا براى متولدین خرداد، مرداد و شهریور مناسب است. عقیق نارنجى براى ماه هاى اردیبهشت و آبان است.
•چاكراى سوم چاكراى شبكه خورشیدى (مانى پورا Manipura) است.
طیف رنگى مربوط به این چاكرا زرد و زرد طلایى است كه نشانه عقل، هوش و ذهنیت است. این چاكرا بالاتر از ناف قرار گرفته است. رنگ زرد تأثیر مثبتى روى كبد، طحال، كیسه صفرا و اعصاب دارد. قدرت درمانى براى بیمارى مرض قند، یبوست دارد و كنترل كننده چاقى است. سیترین، كهربا، چشم ببر مناسب این چاكرا هستند. كهربا به متولدین خرداد، مرداد و شهریور تعلق دارد، سیترین مربوط به متولدین ماه هاى خرداد، اردیبهشت، مرداد و شهریور است. چشم ببر به متولدین خرداد، شهریور و مرداد متعلق است.
•چاكراى قلب یا عشق الهى (آنات هاتا Anathata) در وسط جناق سینه و بالاى قلب قرار دارد.
طیف رنگى مربوط به این چاكرا قرمز، نارنجى، زرد طلایى، صورتى و سبز است. كلیه سنگها با رنگهاى ذكر شده مانند مالاكیت، پریلات، تورمالین سبز و قرمز، كورل، كوارتز صورتى، كونزایت براى این چاكرا مناسب هستند و براى رفع مشكلات قلبى، تنظیم گردش خون و فشار خون و ناراحتى هاى پوستى مؤثر است.
•چاكراى گلو یا حلق (ویهودها Wihudha) است كه روى حلق قرار گرفته است.
طیف رنگى مربوط به این چاكرا آبى و آبى و سبز روشن است كه علامت جاودانگى، اخلاص و الهام است. این رنگ روى بیماریهاى گرفتگى گلو و ناراحتى هاى عصبى تأثیرگذار است. سنگهاى مربوط به آن فیروزه، تورمالین آبى، توپاز آبى، یاقوت آبى، اكومارین و... است. فیروزه به متولدین اسفند، یاقوت آبى به خرداد، اكومارین به خرداد، مهر، بهمن و اسفند مربوط مى شود.
•چاكراى پیشانى یا چشم سوم (آجنا Agna) در سمت پیشانى و كمى بالاتر از بین دو چشم قرار دارد.
طیف رنگى مربوط به این چاكرا آبى نیلى است. این رنگ باعث باز شدن چشم سوم - دید بیرونى و درونى - است. این رنگ براى آرامش و درمان بیماریهاى ذهنى مفید است. رنگ نیلى آگاهى را بالا مى برد و براى زنده كردن خاطرات فراموش شده مفید است. یاقوت كبود، لاجورد، چشم شاهین، آزوریت براى این چاكرا مناسب هستند. لاجورد به ماههاى آذر، دى، بهمن و اسفند تعلق دارد.
•چاكراى بالاى جمجمه یا تاج سر (ساهاس رارا Sahasrara) در قسمت میانى بالاى سر قرار دارد.

طیف رنگى مربوط به این چاكرا بنفش، سفید و طلایى است. این رنگ براى بیمارى هاى ذهنى مناسب است و خواب را تنظیم مى كند. فلورین، الماس، تورمالین و آماتیست مناسب این چاكرا هستند
زمین شناسی پزشکی عبارت است از کاربرد یافته های زمین شناسی در مورد کانیها و یا سنگهای دارویی و... در پزشکی یا داروسازی. ومعادل لاتین Medical Geology میباشد.

معرفی:

این علم ارتباط بین فاکتورهای زمین شناسی و مشکلات سلامتی انسان و حیوان و همچنین نقش مهم کانی های داروئی در پزشکی و داروسازی را بررسی می کنند، یک زمین شناس پزشکی باید در زمینه های زیر مهارت کافی داشته باشد تا بتواند وظیفه اش را به نحو عالی انجام دهد:

کانی شناسی وسنگ شناسی
توانایی شناسایی کانیهای دارویی و به کراگیری آنها، جهت سناز مواد اولیه دارویی
بررسی تاثیر عوامل محیطی بر روی سلامت انسان و بیماریهایی که سلامتی را تهدید می کنند.

خطرات عناصر جزئی و کمیاب
قرار گرفتن درمعرض عناصر جزئی و کمیاب سمی مشکلات زیادی را برای سلامتی به بار می آورد. در دنیا میلیونها نفر به دلیل تماس با آرسنیک، سرب، فلورین، جیوه، اورانیوم و... از مشکلات سلامتی رنج میبرند. استفاده نادرست از زغال با کیفیت پایین نیز خطراتی برای سلامتی به دنبال دارد، چون ذغالهایی با کیفیت پایین، دارای خاکستر، سولفور، عناصر جزئی و.کمیاب سمی وخطرناکی هستند، به عنوان مثال، در ایالت گوژو (جنوب غربی چین) روستاییان فلفل های قرمز ومحصولات ذرتشان را در داخل فرهای بدون منفذ، خشک می کردند.

 تا اواسط قرن گذشته، فرها ، سوخت چوبی داشتند، ولی امروزه با از بین رفتن جنگلها، چوب کمیاب شده، تا جایی که روستائیان میزان زیادی از محصولات را به ذغال تبدیل می کنند و برای گرمازایی و پخت و پز وحتی خشک کردن بقیه محصولات استفاده می کنند، اما در هنگان تبدیل این محصولات به ذغال، مقدار زیادی آرسنیک (3500ppm) و دیگر عناصر جزئی در آنها رسوب می کنند و متاسفانه فلفل های قرمزی که در حرارت این ذغالها خشک می شوند، غذای اصلی روستائیان بوده و منبع اصلی آرسنیک می باشند بیماریهایی که آرسنیک ایجاد می کند، عبارتند از:

1- هیپرپیگمنتاسیون که با برافروختگی و کک و مک همراه است.
2- هیپرکراتوسین که علایم آن زخم های بزرگ با تمرکز بیشتر در دستن وپا.
3- باونز که در آن سیاه و شاخی شده خشک که مقدمه سرطان پوست است، دیده می شود.
4- سلولهای فلسی شکل کارسینوما (سرطانی)
البته، تمامی خطراتی که از ذغال ناشی می شوند، صرفا از احتراق آن نیست، به عنوان مثال در بالکان، آبهای زیر زمینی، هیدرکربنهای آروماتیک چندحلقه ای را از ذغال هایی با لایه بندی نازک، شسته و در آب چاه ها جمع می شوند ومردم با خوردن از آب چاه، به نوعی بیماری کلیه ای درون بافتی، به نام نفروپاتی اندمیک مبتلا میشوند. چون این هیدروکربنها به عامل بیماری کمک می کنند. این بیماریها بیش از صد هزار نفر را در یوگسلاوی سابق کشته است.
در نتیجه مصرف ذغال های خانگی، فلورین هم متصاعد می شود که بیشتر از آرسنیک، بیماری زا می باشد، تنفس گرد و غبار ریزی که حاوی آزبست های رشته ای باشد، بیماریهایی را باعث می شود که عبارتند از:
آزبستوزیس، فیبروزیس شش ها، سرطان ریه، مزوتلیومای بدخیم.

در کالیفرنیای جنوبی در سال 1994 در اثر زمین لغزش و زلزله، قارچهای خاکی به نام کوکسیدیوئیدی ایمیتس ؛آزاد شده بود و مردم با تنفس این هوای آلوده به بیماریهایی مثل آسم، کوکسیدیودومویس (تب دره) مبتلا شدند.

همچجنین هیدروکسیل آپاتیت (Ca)5(PO4)3(OH) کانی استخوان و اصلی ترین ماده استحکام بخش استخوان هاست. و برای تشکیل دانه های این کانی در استخوان باید در رژیم غذاییی ذخایر عظیمی کلسیم و فسفر موجود باشد. فلورین هم در ساختمان آپاتیت وارد می شود. در آب بعضی مناطق غلظت های بالایی از فلورین وجود دارد. (حدود 14ppm) که در اواخر قرن بیستم خالدار شدن دندانها در این مناطق را به غلظت های بالایی از فلورین نسبت دادند. ولی جالب اینجاست که تحقیقات زمین شناسی پزشکی نشان داده است که اگر به آب مصرفی 1ppm فلورین اضافه کنیم، دندانها سالم می مانند که همه این یافته ها را با استفاده از قوانین و دستاوردهای ژئوشیمی به دست آورده اند. 
 

جنبه های پزشکی استفاده از بریلیم در صنعت جواهرسازی
در صنعت جواهر سازی، کانیها یا سنگهای زینتی (مثل سفیر، کروندوم و روبی) را تحت تاثیر بریلیم قرار می دهند تا تغییر رنگ داده و معمولا بی رنگ شوند و ارزش اقتصادی کانی یا سنگ را بالا ببرد.متاسفانه کار بر روی سلامتی جواهرسازان، بازرگانان جواهرات و خریدارانی که از جواهر استفاده می کنند، اثرات سوء دارد. بریلیم در فرم اکسیدی خود (BeO) اگر استنشاق شود یا لمس شود، حتما باعث بیماری خواهد شد. در سال 1940 .معدنکارانی که در تماس با این عنصر قرار داشته اند به بیماری کرونیک بریلیوم یا (CBD) مبتلا شدند. اکسید برییلیوم در راکتورهای اورانیوم که پلوتونیوم از اورانیوم ساخته می شود، استفاده می گردد.

اشاره به چند کانی دارویی
زرنیخ قرمز وزرد- استیبنیت یا آنتیموآن- کرومیت- باریت- بوراکس- سیلیویت و...

نتیجه:
پروژه های مشترکی که بین زمین شناسان و پزشکان کار می شوند می توان گفت که از نظر شخصی وحرفه ای به نفع زمین شناسان بوده و باعث پیشرفت بهداشت جهانی است.

منبع : http://larzeh.blogfa.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha