دبیر انجمن دانش آموختگان پزشکان عمومی با اشاره به طرح پزشک خانواده نسبت به حذف پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی در این طرح انتقاد کرد.

دکتر شهریار خاقانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : طرح پزشک خانواده تعریف خوبی نشده است و همه پزشکان عمومی را دربرنمی گیرد. نیروهای مورد نیاز در این طرح از پزشکان عمومی که در وزارت بهداشت کار می کردند تامین شد و پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی حذف شدند .

وی افزود : سازمان نظام پزشکی در دوره جدید باید در راستای  رفع مطالبات پزشکان عمومی  به ویژه مشکل بیکاری آنان  ، تلاش کند تا پزشکان عمومی بیشتری را وارد سیستم ارجاع نماید.

خاقانی گفت :  طی چند سال اخیر به دلیل اختلاف نظر دو گروه متخصصان فک و صورت و جراحی پلاستیک ، جلسات متعددی در سازمان نظام پزشکی تشکیل شد درحالی که در مورد پزشکان عمومی با جمعیت زیاد و مشکلات و مطالبات فراوانی که دارند کمترین جلسات شکل گرفت.

دبیر انجمن دانش آموختگان پزشکان عمومی ایران ضمن بیان حمایت  و انتقال خواسته های پزشکان از طریق این انجمن به سازمان نظام پزشکی اظهار امیدواری کرد تا شاهد موضع گیری یک نماینده واقعی پزشکان عمومی در شورای عالی نظام پزشکی باشیم.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به وضعیت موجود و مطالبات پزشکان عمومی به تشکیلات مستقلی برای این صنف احتیاج داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha