رئیس انجمن پرستاری ایران، در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: منتخبین جامعه پرستاری باید از جنس پرستاری باشند.

منتخبین جامعه پرستاری باید از جنس خودشان باشند

سلامت نیوز: رئیس انجمن پرستاری ایران، در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: منتخبین جامعه پرستاری باید از جنس پرستاری باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ابوالفضل جاریانی با تأکید بر اینکه هم افزایی در جامعه پرستاری توانی دو چندان به پرستاران می بخشد،گفت: تاریخ ثابت کرده هر زمان که پرستاران با همدلی و نگاه مثبت به حرفه و آینده در یک مسیر حرکت کرده اند توانسته اند مشکلات را با اقتدار از پیش رو بردارند و این هم افزایی توانی دو چندان به پرستاران داده است.

وی افزود: سازمان به عنوان یک چتر حمایتگر می تواند با نگاهی واحد همه پرستاران را تحت پوشش و حمایت قرار دهد. بنابراین بایستی همه پرستاران سازمان را نماینده و از آن خود بدانند.

جاریانی در رابطه با ویژگی های اصلی برای منتخبین جامعه پرستاری گفت: منتخبین جامعه پرستاری بایستی دارای چند ویژگی اصلی باشند تا بتوانند به نحو شایسته در جایگاه های کلان تصمیم گیری پرستاری کشور عمل نمایند.

وی افزود: منتخبین جامعه پرستاری باید از جنس پرستاری، از بطن پرستاران و درد کشیده باشند و دارای تفکر استراتژیک و قدرت تحلیل و تجزیه در مورد مسائل کلان پرستاری کشور باشند.

رئیس انجمن پرستاری ایران، تاکید کرد: همچنین منتخبان باید در درجه اول دارای نگاه کلان باشند و خود را صرفا نماینده یک ناحیه خاص ندانند و از خرد جمعی بهره گرفته و از مسائل جاری و مشکلات عمده پرستاران آگاهی داشته باشند

جاریانی افزود: باید باور داشته باشند که بایستی مشکلات پرستاران مرتفع شود و در این راه از هیچ پیگیری ای از دریغ نورزند و علاوه بر تحصیلات از تجربه کافی در مسائل پرستاری برخوردار باشند.

وی ضمن دعوت از پرستاران جهت شرکت هرچه باشکوه تر در انتخابات پیش رو گفت: هم اکنون در دوران خاصی واقع شده ایم که به نوعی یک نقطه عطف بسیار حساس در عرصه پرستاری کشور به شمار می آید.

جاریانی افزود: با وجود تمام اختلافات سلیقه ای در مورد روش ها باید به این نکته توجه داشت که جامعه پرستاری کشور یک هدف واحد را دنبال می کند و آن خدمت به مردم در امر سلامت است. بنابراین تمامی تضادهای موجود را می توان با بهره گیری از رفتار گفتمانی و به طور سیستماتیک، قانونی و حرفه ای حل و فصل نمود.

رئیس انجمن پرستاری ایران شرکت در انتخابات نظام پرستاری را علاوه بر نمایش اتحاد و یکپارچگی پرستاران نمایشگر تفکر استراتژیک، اقتدار و اعتقاد پرستاران به حرفه پرستاری برشمرد و گفت: مشارکت در انتخابات نهایتا اعتبار بخشی بیش از پیش به این حرفه را در پی خواهد داشت. مسلما هرچه این حضور گسترده تر و پر رنگ تر باشد اعتبار و قدرت بیشتری به نمایندگان پرستاری در سطوح کلان کشوری و نیز در عرصه نظام سلامت کشور داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha