نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به اعتراض جامعه پرستاری به نحوه برگزاری انتخابات نظام پرستاری شد.

شائبه حذف منتقدین از سوی وزارت بهداشت/پرستاران احساس می کنند انتخابات مهندسی شده/وزیر بهداشت پیگیری کند

سلامت نیوز: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به اعتراض جامعه پرستاری به نحوه برگزاری انتخابات نظام پرستاری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار رسیدگی به اعتراض جامعه پرستاری به نحوه برگزاری انتخابات نظام پرستاری شد که متن آن بدین شرح است:

جناب اقای دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام واحترام

همانطوری که مستحضرید  پرستاری از مشاغل حساس وتاثیر گذاری است که در حفظ وارتقاء سلامت جامعه بسیار تاثیر گذار می باشد وتوجه به این حرفه باعث افزایش رضایت مندی جامعه پرستاری ودر نهایت ارتقای سطح کیفی خدمات و همچنین افزایش رضایتمندی و کاهش خسارات به مردم را بدنبال خواهد داشت.

تشکیل سازمان نظام پرستاری قوی با حضور جریانات مختلف و تفکرات متفاوت در چهارچوب قانون باعث مشارکت حداکثری و برگشت اعتماد به این جامعه خواهد شد، ضمن اینکه با انعکاس مشکلات واقعی  پرستاران و مشارکت در حل مسایل آنان می توان تنش‌های موجود را کاهش و بعضا پیش گیری نمود.

[quote-left]روند برگزاری انتخابات چهارمین دوره نظام پرستاری به شکلی در جریان است که جامعه پرستاری در سطح کشور احساس می‌کند که انتخابات مهندسی شده است و انگیزه لازم جهت شرکت در انتخابات را نداشته [/quote-left]

باعنایت به مواد (18)  و (25)  قانون سازمان  نظام پرستاری و آیین نامه اجرایی انتخابات که مسولیت انتخابات هیات مدیره‌ها و شورایعالی نظام پرستاری را بر عهده وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر نموده و طبق مقررات، رئیس هیات‌های مرکزی اجرایی و نظارت بر انتخابات توسط وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوند طبیعی خواهد بود که کلیه مسئولیت های ناشی از نحوه‌ی برگزاری انتخابات بر عهده ی آن وزارت متبوع می باشد و بدیهی است که باید تلاش شود زمینه‌ی برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری برای مشمولین قانون فراهم شود.

اما روند برگزاری انتخابات چهارمین دوره نظام پرستاری به شکلی در جریان است که جامعه پرستاری در سطح کشور احساس می‌کند که انتخابات مهندسی شده است و انگیزه لازم جهت شرکت در انتخابات را نداشته، که توجه جناب عالی را به برخی از شائبه های مطرح شده در این خصوص جلب می نمایم.

طبق ماده (20) أئین نامه اجرایی برگزاری انتخابات، هیات برگزاری انتخابات می بایست ظرف پانزده روز بررسی های لازم را از طریق مراجع چهارگانه به عمل آورده و نظر خود را مبنی بر تایید یا رد صلاحیت کاندیداها، اعلام نمایدکه طبق برنامه زمانبندی اعلام شده می بایست در تاریخ دوم و سوم خرداد ماه سالجاری نتایج صلاحیت ها اعلام می شد.


 ولی به طور بی سابقه و به دلایل نامعلوم و با تاخیر نه (9) روزه در تاریخ دوازده خرداد و در آستانه تعطیلات سه روزه نتایج به ثبت نام شدگان ابلاغ می شود و آنچه که هم اکنون باعث تکدر خاطر طیف وسیعی از جامعه پرستاری کشور شده، رد صلاحیت تعدادی از فعالین صنفی منتقد به وزارت بهداشت آن وزارت خانه و بصورت اخص عملکرد جناب عالی می باشد که بعضاً حتی دارای سوابق رزمندگی و ایثار گری و مقبول جامعه پرستاری می باشند و از چهره های شاخص صنفی با  چند دوره سابقه عضویت در شورایعالی که طیف وسیعی از جامعه پرستاری کشور را نمایندگی می نمایند بوده رد حالیکه حذف این عده ابهام و سوالات فراوانی را ایجاد نموده و با عنایت به برخورد های مسبوق به سابقه ومحدودیت های ایجاد شده برای بعضی از آنها از جمله تغییر بدون دلیل محل جغرافیایی وغیره می تواند این شائبه را تقویت نماید که وزارت بهداشت به دنبال حذف منتقدینش می باشد که این گونه اقدامات قطعا مد نظر دولت تدبیر و امید نمی باشد گرچه با صراحت عرض می نمایم که از مرحله شائبه فراتر رفته و تقریبا در اذهان جامعه پرستاری حذف و سرکوب منتقدین به یقین رسیده است.

[quote-right] حذف این عده ابهام و سوالات فراوانی را ایجاد نموده و با عنایت به برخورد های مسبوق به سابقه ومحدودیت های ایجاد شده برای بعضی از آنها از جمله تغییر بدون دلیل محل جغرافیایی وغیره می تواند این شائبه را تقویت نماید که وزارت بهداشت به دنبال حذف منتقدینش می باشد که این گونه اقدامات قطعا مد نظر دولت تدبیر و امید نمی باشد[/quote-right]

ضمن جلب توجه جناب عالی و هیات محترم مرکزی نظارت به ماده (22) قانون سازمان نظام پرستاری که صرفا سابقه محکومیتی که منجر به محرومیت حقوق اجتماعی شود و همچنین تجاهر به  فسق و داشتن فساد اخلاقی و مالی است که می تواند منجر به رد صلاحیت کاندیدا ها شود و در غیر این صورت هر گونه رد صلاحیتی خلاف قانون خواهد بود.

و با توجه به اقبال عمومی جامعه پرستاری به طیف وسیعی از حذف شدگان و  احتمال کاهش مشارکت و تشکیل سازمان صنفی با پشتوانه ضعیف و در نتیجه چالش‌های جدی در چهارساله پیش رو و جلوگیری از هدایت جامعه پرستاری به سیستم ها و روش‌های غیرقانونی در جهت اخذ مطالبات خویش که قطعاً به نفع نظام سلامت نخواهد بود و آشتی جامعه پرستاری که در نظام سلامت کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و شاید حتی به فراموشی سپرده شده اند.

درخواست می نماید مراتب در فرصت کوتاه باقی مانده تجدید نظر شده و با دخالت  مستقیم جنابعالی موانع موجود مرتفع و با رعایت قانون و سعه صدر بیشتر و با جلب اعتماد جامعه پرستاری کشور از طریق انتخابات با مشارکت حداکثری شاهد نشاط وپویایی در فضای پرستاری باشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    5 0
    درود بر آقای جعفر زاده ایشان همیشه حرفهایشان با منطق و دلیل است .
  • فریده ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    5 0
    اینجا چه خبره؟؟ دروغ تا کی؟؟؟به رد صلاحیت دوتا بزرگوار جامعه پرستاری که بیشترین جسارت و توانایی رو واسه رسیدن ما به حقمون دارن جز مهندسی شدن باید جور دیگه ای نگاه کنیم؟؟؟؟علت رد صلاحیت چیه!!! دلیل بگین آقای وزیر!!!دکتر روحانی عزیز؟؟؟این اتفاقات جایی نباید تو دولت شما داشته باشه!!! تدبیر و امید.... طرح تمول.‌‌‌... ما پرستاران خواستار این هستیم که هر چه سریعتر نظرشونو عوض کنن این واسه سلامت جامعه اصلا خوب نیس!!!اصلا!!!! جمع کردن اشتباهی که خودشون کردن رو ازشون میخوایم!!!، مسئولین محترم سایت! اگه این نظر من رو بخاطر تند بودنش به نمایش نمیذارین لطفا یه جوری عصبانیت ما پرستاران رو با بخاطر این اشتباه بزرگ آخر وزارت بهداشت بهشون بفهمونین!!!!نباید گفت رد صلاحیت!!!باید گفت دور کردن شیرمردان عدالت خواه از نظام پرستاری . و اینکه زشته واقعا واسه دولت تدبیر و امید که نه امیدی واسه ما جا گذاشته!!!نه کلیدش واسمون کلید بوده!!! متشکرم!!
  • armin ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    5 0
    درود خدا بر جعفرزاده بزرگوار كه حقايق را بازگو كرد. پرستاران در كل كشور اين حركات ناجوانمردانه را نخواهد بخشيد و اين بي اخلاقي هاي انتخاباتي را از ياد نخواهند برد. شايد فكر كنن با اين مانع تراشي ها راه پرستاري را سد مي كنند، اما سيل خروشان را چه كسي مي تواند سد كند... زهي خيال باطل. حالا پرستاري كل كشور هزاران شريفي مقدم دارد...
  • غلامرضا قدمی ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    درود خدا بر شریفی مقدم که هم شریف هست و هم مقدم در راه عدالتجویی و حق طلبی ، آن روز که لازم شد جان خود را در جبهه ها در کف دست گرفت برای نثار در راه حق و امروز آبروی خود را ، درست است ؛ امروز هزاران شریفی مقدم داریم به برکت آبروی که او نثار کرد ، و اما درود بر جناب جعفرزاده که بی پروا به دنبال حقوق ضایع شده پرستاران است ، متاسفانه کم داریم در مجلس چنین نمایندگانی را ..