برخلاف عقیده و دیدگاه مسئولین به بیماری نازایی این بیماری در ردیف بیماریهای لوکس محسوب نمی شود.

سید مهدی احمدی درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: از سال هفتاد و چهار ناباروری تحت پوشش بیمه ها در مان می شد اما این درحالی که بدو ن هیچ دلیلی این قانون عوض شود و با احتساب نازایی جزء بیماریهای لوکس همچون جراحی زیبایی ، سازمان های بیمه گر از بیمه کردن این بیماران طفره رفتند.
وی بیان داشت: درحال حاضر هشتاد درصد از بیماران نازا با درمان های معمولی و به شکل سرپایی درمان می شوند اما این درحالی که بیست درصد از این بیماران که تنها دو تا سه درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند با استفاده از تکنولوژی های جدید که به غیر از داروها معادل صرف هفتصد تا هشتصد هزار تومان درمان می شوند که برای تهیه داروهای این بیماران همین میزان پول را باید هزینه کرد.
مسئول کمیته حمایت از بیماران در انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران اظهارداشت: هم اکنون دو میلیون نفر مبتلا به نازایی هستند که در جمعیت زنان و مردان یکسان می باشند و به غیر از افراد تحت تکلف بیناد جانبازان مابقی بیماران تحت پوشش هیچ یک از بیمه های درمانی نیستند.
وی تصریح کرد: قرار نگرفتن بیماران نازا تحت پوشش بیمه های درمانی عوارض اجتماعی بالایی از جمله طلاق، رواج بی بند و باری و خود فروشی می شود که باید تسهیلات مناسبی از سوی وزارت رفاه و بهداشت و دولت برای این افراد قرار گیرد.
احمدی با اشاره به اینکه علی رغم پذیرش رئیس جمهور و استقبال وی از بیمه باروری و ناباروری اما با گذشت سه سال از طرح این موضوع با وزارت بهداشت و رفاه هنوز جواب خاصی دریافت نکرده ایم.
وی با بیان اینکه نازایی در کشور همچون دیگر نقاط جهان به علت عوامل محیطی در حال افزایش است ادامه داد: امواج الکترو مغناطیس همچون آنتن های BTS، موبایل و ماهواره ، آلودگی های هوا و سرب موجود درآن، استفاده از مواد مخدر، انواع مسمومیت های کاری و استرس از عوامل ایجاد کنند نازایی است.
مسئول کمیته حمایت از بیماران در انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران عوامل ژنتیکی تنها ده درصد از عوامل نازایی را تشکیل می دهد و گفت: دیر ازدواج کردن درسطح اول علت های نازایی قرار گرفته است به گونه ای که دخترها تا سن سی و پنج سالگی ذخیره های تخمی آنها تمام می شود و قدرت باروری در مردها هم از این سن به بعد ضعیف تر می شود.
وی با اعلام اینکه بررسی های نیمه کاره ای درحوزه تاثیرات امواج ماهواره و آنتن های موبایل برروی ناباروری انجام گرفت که به خاطر مخالفت برخی افراد به اتمام نرسید.
احمدی با اظهار اینکه طبق این تحقیقات میزان ناباروری در افرادی که تحت تاثیر امواج الکترو مغناطیس هستند بیست تا بیست و پنج برابر مشاهده شده و این درحالی که در افرادی عادی که از این امواج به دور هستند تنها پانزده درصد نازایی مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha