با وجود ذخیره ۲۶.۲ میلیون مترمکعب آب در سدهای کشور، ۴۵ درصد کل مخازن ساخته شده فعلی خالی از آب است.

ذخیره آب سدها منفی شد/ نصف سدهای ساخته شده خالی است!

سلامت نیوز: با وجود ذخیره ۲۶.۲ میلیون مترمکعب آب در سدهای کشور، ۴۵ درصد کل مخازن ساخته شده فعلی خالی از آب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان هفته دوم خردادماه، ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۴.۷ درصد كاهش نشان می دهد. موجودی آب مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمكعب بود.

بر پایه این گزارش، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته با ۱۴ درصد كاهش در مقایسه با سال آبی گذشته، به ۲۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

براساس این گزارش، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تا پایان هفته گذشته، با ۱۴ درصد كاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به ۲۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون مترمکعب بود.

میزان آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاكنون، ۱۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب گزارش شده است؛ در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای كشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۶.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. هم‌اکنون مجموع ظرفیت مخازن سدهای كشور ۴۸.۸ میلیارد مترمكعب گزارش شده که ۵۵ درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پُر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha