سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 150823

نتایج مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد، افزودن تخم مرغ به سالاد به بدن در جذب بیشتر مواد مغذی سبزیجات به نام کارتنوئیدها و مواد مغذی محلول در چربی کمک می کند.

برای کاهش استرس به سالادتان تخم مرغ اضافه کنید

سلامت نیوز: نتایج مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد، افزودن تخم مرغ به سالاد به بدن در جذب بیشتر مواد مغذی سبزیجات به نام کارتنوئیدها و مواد مغذی محلول در چربی کمک می کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه پوردو آمریکا انجام شد، همچنین نشان می دهد که مصرف تخم مرغ آب پز با سالاد باعث کاهش التهاب و استرس های اکسیداتیو ناشی از مصرف سبزیجات خام می شود.

ایون کیم محقق بخش علوم تغذیه این دانشگاه می گوید:بیشتر مردم به اندازه کافی سبزیجات در رژیم های غذایی خود مصرف نمی کنند و هم زمان از سس سالاد کم چرب یا بدون چربی استفاده می کنند؛ این در حالی است که تحقیقات نشان می دهد که لیپیدهای موجود در سس سالاد نیز به جذب بیشتر کارتنوئیدها کمک می کنند.

وی افزود: نتایج مطالعه ما نشان می دهد که مردم زمانی که تخم مرغ آب پز با سالاد خود مصرف می کنند کاروتنوئیدهایی بیشتری از سبزیجات خام جذب می کنند.

این محقق خاطر نشان کرد، تخم مرغ یک غذای مملو از ماده مغذی است که دارای آمینواسیدهای ضروری، اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین های B است.

وی ادامه داد: مصرف تخم مرغ با سالاد ارزش غذایی سبزیجات را که در اکثر مردم آمریکا کم مصرف می شود، افزایش می دهد.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که جذب کاروتنوئیدها در افرادی که از ترکیب تخم مرغ به همراه گوجه فرنگی، هویج رنده شده، اسفناج و کاهو مصرف می کنند، 3 تا 9 برابر بیشتر از سایر افراد است.

وی خاطر نشان کرد: تخم مرغ علاوه بر خواص ویژه ای که دارد، یک ماده غذایی غیرگیاهی خوب برای کاهش وزن نیز محسوب می شود؛ این موضوع به دلیل وجود ترکیبات ویژه در این ماده غذائی است و موادی از جمله لوتئین و زکسانتین است که فقط در تخم مرغ وجود داشته و ارزش این مواد غذائی در ترکیب با سبزیجات، افزایش می یابد.

وی می گوید: یک تخم مرغ دارای حدود 70 کالری و 6 گرم پروتیین است.

این مطالعه در مجله Clinical Nutrition منتشر شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha