وزیر بهداشت با اشاره به ظرفیت پذیرش دکتری تخصصی در داروسازی از تربیت این نیروها به عنوان پشتوانه صنعت داروسازی نام برد و گفت: پیشرفت داروسازی مرهون همراهی آموزش، پژوهش و تولید است.

دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در مراسم اعلام دستاوردهای جدید عرصه پزشکی در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) افزود: داروسازان کشور در نظام سلامت حضور موثری دارند و با توجه به ظرفیت پذیرش دکتری تخصصی در داروسازی سالانه بیش از 120 نفر به جمع این متخصصان اضافه می شود.

وی گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی خودباوری و خوداتکایی است که امروز به یک فرهنگ بدل شده است. داروسازی ایران در پیش از انقلاب اسلامی تجارت محور بود و در بحث فرمولاسیون هم کمتر وارد شده بود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر ایران در صنعت داروسازی یکی از کشورهای مطرح است در حالی که چند سال قبل گمان نمی کردیم که بتوانیم تولید صنعتی در دارو داشته باشیم در بسیاری از داروها همزمان با ورود آنها به عرصه بین المللی توانسته ایم ماده موثره آنها را در کشور تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: داروسازان کشور در نظام سلامت حضور موثری دارند و با توجه به ظرفیت پذیرش دکتری تخصصی در داروسازی سالانه بیش از 120 نفر به جمع این متخصصان اضافه می شود و همین باعث شده که نیروی تخصصی داروسازی به عنوان پشتوانه صنعت داروسازی ایجاد شود این موضوع همراهی آموزش، پژوهش و تولید را باعث شده است.

باقری لنکرانی گفت: در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی با شتاب و قدرت و اعتماد به نفس بیشتری باید به کار خود ادامه دهیم.

به گزارش مهر، از دست اندرکاران تولید 30 فرآروده دارویی به مناسبت سی امین سالگرد انقلاب اسلامی نیز تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha