رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: به عنوان نمونه هلال‌احمر ایران برای خرید بالگرد که در زمینه انتقال مجروحان و مصدومان در مواقع اضطراری کاربرد بسیاری دارد با مشکل مواجه شده است.

ایران برای خرید بالگرد امدادی با مشکل مواجه شد

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: به عنوان نمونه هلال‌احمر ایران برای خرید بالگرد که در زمینه انتقال مجروحان و مصدومان در مواقع اضطراری کاربرد بسیاری دارد با مشکل مواجه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با نوآکی تاباتا، مشاور ارشد موسسه تحقیقات اقتصادی ژاپن با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، خدمت‌رسانی مناسب به مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است، اظهار داشت: به عنوان نمونه هلال‌احمر ایران برای خرید بالگرد که در زمینه انتقال مجروحان و مصدومان در مواقع اضطراری کاربرد بسیاری دارد با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به اظهار امیدواری نسبت به این که مذاکرت اخیر منجر به رفع تحریم‌ها شود، اظهار کرد: با تحقق این مهم و رفع تحریم‌ها  خدمت‌رسانی به مردم را بهبود خواهد داد و لذا هلال‌احمر هم خدمات مناسب‌تری ارائه خواهد کرد.

ضیائی با اشاره به ظرفیت‌های خوب موسسه تحقیقات اقتصادی ژاپن و نیازسنجی مشارکت با هلال‌احمر ایران، اظهار کرد: خوشبختانه ایرانیان بسیاری نیز در سراسر دنیا از جمله ژاپن فعال هستند که سرمایه‌ خوبی برای کشور محسوب می‌شوند و لذا می‌توانیم از این افراد برای ارائه خدمات امدادی، درمانی، پزشکی و دارویی در خط مقدم فعالیت‌های بشردوستانه بهره ببریم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در خصوص ضرورت حفظ و نگهداشت افراد نخبه در کشور، تاکید کرد: تلاش دولتمردان ایران همواره بر این بوده است تا با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از مهاجرت افراد مستعد از کشور جلوگیری کند و به نظر می‌رسد یکی از راه‌های نگهداشت این افرادحمایت بیشتر از فعالیت‌های دانش‌محور در کشور باشد که لازم است به‌جد پیگیری شود.

تاکید برحذف هرچه سریعتر تحریم‌ها از ایران

نوآکی تاباتا، مشاور ارشد موسسه تحقیقات اققتصادی ژاپن هم با اشاره به اینکه تحریم‌ها مشکلات بسیاری را برای کشورها به وجود آورده است، گفت: تحریم‌ها باید هرچه سریعتر از ایران برداشته شود؛ چرا که ایران در منطقه ای قرار دارد که از اهمیت بسیاری برخوردار است و برداشتن تحریم‌ها موجب رشد اقتصادی در منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تولیدات دارویی و نیروی انسانی هلال احمر ایران بسیار مناسب است، خاطرنشان کرد: به علاوه باید راه‌های تجهیز ایران به بالگردهای امدادی پیشرفته را برای افزایش سرعت خدمت‌رسانی در مواقع اضطراری، هموار کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha