سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 150847

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه حدود 20 درصد بافت تهران فرسوده است، گفت: باید منابع مالی موردانتظار هم از طریق بخش دولتی و هم بخش خصوصی به گونه‌ای فراهم شود تا بتوان نسبت به نوسازی بافت فرسوده اقدام کنیم.

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه حدود 20 درصد بافت تهران فرسوده است، گفت: باید منابع مالی موردانتظار هم از طریق بخش دولتی و هم بخش خصوصی به گونه‌ای فراهم شود تا بتوان نسبت به نوسازی بافت فرسوده اقدام کنیم.

سیدمهدی هاشمی در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره بافت فرسوده در استان تهران، افزود: به نظر می‌رسد اولین و مهمترین اقدام برای مقابله با بافت فرسوده آن است که اجازه ندهیم این مشکل در کشور افزایش یابد یعنی از ساخت وسازهای جدیدی که از استاندارد لازم برخوردار نیست جلوگیری کنیم چراکه علی‌رغم تازه ساخت بودن این ساختمان‌ها، اما کیفیت لازم در آن رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد:‌ از سویی دیگر معابر مناطقی که در آن بافت فرسوده وجود دارد مانع از امکان دسترسی خدمت‌رسانی در زمان بروز حوادث و مشکلات می‌شود به گونه‌ای که اغلب معابر بسیار باریک بوده و تسهیل در عبور ومرور را با مشکل روبرو می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه امروزه حدود 20 درصد بافت فرسوده در تهران وجود دارد، تصریح کرد:‌ حال اگر بخواهیم ساخت وسازهای غیر مجاز را به این بافت فرسوده اضافه کنیم تعداد ساختمان‌های غیراصولی و فرسوده بیش از این‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین بافت فرسوده در نقاط مرکزی و جنوبی تهران متمرکز است، یادآور شد: البته ممکن است در شمال تهران نیز بافت فرسوده را شاهد باشیم اما اغلب بافت فرسوده در مناطق مرکزی تهران تمرکز دارد؛ واقعیت آن است هر جایی که قدمت محله بالاتر است تراکم بافت فرسوده نیز بیشتر خواهد بود.

هاشمی تاکید کرد: اصلاح بافت فرسوده به عنوان یک مسئولیت برای دولت و مدیریت شهری از اولویت‌هایی است که در طول برنامه‌های مختلف مورد تاکید واقع شده اما آن‌گونه که مورد انتظار بوده به آن توجه نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس نهم، با تاکید بر پیگیری‌های مجلس نسبت به اصلاح بافت فرسوده،‌ افزود: حرکتی جدی در وزارت راه و شهرسازی برای بهبود وضعیت بافت فرسوده در تهران به وجود آمده است که امیدواریم ستادی در مجموعه شهرداری نیز شکل گیرد تا ابعاد مختلف رسیدگی به وضعیت بافت فرسوده در کشور مورد بررسی واقع شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی‌، گفت: باید منابع مالی مورد انتظار از طریق بخش دولتی و همچنین با به کارگیری حداکثری ظرفیت بخش خصوصی فراهم شود تا نسبت به نوسازی بافت فرسوده اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha