مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استان تهران بیشترین تولید زباله در کشور را به خود اختصاص داده است.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استان تهران بیشترین تولید زباله در کشور را به خود اختصاص داده است.

حسن پسندیده در گفت و گو با پاانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: استان تهران با تولید روزانه 7 هزار تن زباله، بیشترین تولید زباله شهری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به موضوع ساماندهی پسماندها و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ گفت: متأسفانه در این بخش دچار خلأهای آموزشی و ضعف در اطلاع رسانی هستیم و آنگونه که باید به موضوع مدیریت پسماندها توجه لازم نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز زیرساخت های مناسب برای جمع آوری، انتقال، بازیافت و امحای زباله ها در کشور فراهم نشده افزود: کاهش تولید زباله، تفکیک زباله و آلوده نکردن محیط زیست از جمله مهم ترین مواردی است که ما نیاز به آموزش و اطلاع رسانی بیشتر آن داریم.

پسندیده یادآور شد: در مجموع روزانه 38 هزار تن پسماند فقط در شهرهای کشور تولید می شود، این در حالی است که تنها 600 مرکز فعال دفع پسماند در کشور داریم که آن هم به روش سنتی عمل می کنند، لذا ما باید به سمت کاهش تولید زباله برویم.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها یک زباله سوز فعال برای پسماندهای شهری در تهران با ظرفیت 200 تن در روز فعال است که فعالیت آن منطبق با استانداردهای زیست محیطی و ضوابط مربوط سازمان صورت می گیرد.

همچنین حسن پسندیده پیش از این به خبرنگار پانا گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ محیط زیست، سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و شهرداری تهران طرح مشترکی پیرامون کاهش آلاینده ها و پسماندهای بیمارستانی را در دستور کار قرار داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha