عضو ناظر مجلس بر انتخابات نظام پرستاری گفت: کمتر از 50 نفر در کشور نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض داشته اند که به پرونده بیش از 90 درصد آنها رسیدگی شده است و هیچ حقی از کسی ضایع نشده است.

سلامت نیوز: عضو ناظر مجلس بر انتخابات نظام پرستاری گفت: کمتر از 50 نفر در کشور نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض داشته اند که به پرونده بیش از 90 درصد آنها رسیدگی شده است و هیچ حقی از کسی ضایع نشده است.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با نظام پرستاری با اشاره به روند نظارت بر انتخابات نظام پرستاری گفت: به عنوان ناظر مجلس در چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری در جریان روند برگزاری انتخابات هستیم و دیروز نیز جلسه ای با عاملین برگزاری انتخابات داشتیم که موضوع رد صلاحیت ها بررسی شد و فردا نیز جلسه دیگری به این منظور خواهیم داشت.

وی افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، تقریباً بالای 90 درصد دوستانی که معترض به رد صلاحیت های خود هستند، موضوعشان بررسی شده است و دلیل اغلب رد صلاحیت ها مربوط به مسایلی نظیر مباحث اخلاقی و تخلفات اداری بوده است و اغلب هیچ ارتباطی با مسایل سیاسی که برخی جوسازی به راه انداخته اند، نداشته است.

عضو ناظر مجلس بر انتخابات نظام پرستاری ادامه داد: در مورد کاندیداهای رد صلاحیت شده تهران نیز موارد بررسی شده است و نتیجه نهایی آن نیز به جلسه روز چهارشنبه (فردا) موکول شده است.

دکتر آریایی نژاد ادامه داد: در تهران نیز دلیل رد صلاحیت ها در مورد تعداد انگشت شماری از عزیزان مربوط به برگزاری تجمعات غیر قانونی است. به هر حال هر کشوری و نظامی قوانین خاص خود را دارد و در کشور ما نیز برای هر موضوعی که احساس نیاز به تجمع باشد، باید پیش از تجمع مجوز گرفته شود و در غیر این صورت تجمع غیر قانونی و نقض قانون کشور محسوب می شود.

وی افزود: البته تعداد این افراد بسیار معدود (3 الی 4 نفر) است. هر چند ممکن است این افراد انسان های بسیار شریفی نیز باشند ولی به هر حال نقض قانون کرده اند و ما تا آخرین فرصت داده شده، پیگیر مسائل رد صلاحیت شده ها هستیم و طبق روال قانونی تمام تلاش خود را صرف خواهیم کرد تا اگر راهی وجود داشته باشد، این افراد نیز تأیید صلاحیت شوند و امکان ورود به انتخابات داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به نظارت های انجام شده بسیار بعید می دانم که در جریان بررسی صلاحیت ها و برگزاری فرایند انتخابات حقی از کسی ضایع شده باشد و به نظر می رسد کسانی که می خواستند اعتراض کنند، اعتراض های خود مبنی بر رد صلاحیت هایشان را انجام داده اند اما اگر کسی به هر دلیل احساس می کند، در جریان این فرایند حقی از وی ضایع شده است می تواند موضوع را به بنده به  عنوان ناظر مجلس بر انتخابات منتقل کند و قطعاً به آن رسیدگی می شود.

عضو ناظر مجلس بر چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری با  اشاره به اینکه در برخی شهرستانها از جمله همدان هیچ رد صلاحیتی وجود نداشته است، اضافه کرد: تقریباً حدود کمتر از 50 نفر از کل رد صلاحیت شده ها نسبت به رد صلاحیت خود معترض شده اند که به پرونده اکثریت آنها رسیدگی شده است.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری پرستاران در انتخابات پیش رو گفت: به  هر حال این انتخابات دسترسی به حق و حقوق خودشان است و اگر خدای ناکرده در آن ایجاد شبهه و دلسردی شود، در حقیقت خودشان را محروم کرده اند و امری بدیهی است که مشارکت بالاتر در انتخابات موجب تقویت و اقتدار صنف و عکس آن موجب تضعیف صنف می شود.

دکتر آریایی نژاد گفت: پرستاران به راستی یکی از شریف ترین و خدوم ترین اقشار جامعه هستند و بسیاری از آنها در حد اعلای اخلاقی و کاری قرار دارند که زبان از توصیف آنها قاصر است لذا حیف است که این صنف بخواهد حتی در کوچکترین مورد نیز تحت شعاع برخی مسائل قرار گیرد و ما نیز تمام تلاشمان را می کنیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرسنل اتاق عمل ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    2 0
    مگرطبق اصل ٢٧قانون اساسي برگزاري تجمع ازادنيست؟
  • ج ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    3 0
    وقتی قانون را اجرا نمی کنند و آن را به هر بهانه ای مسکوت می گذارند و در حالی که جامعه پرستاری تمام راه های قانونی را آزمایش کرده باید چکار می کردیم؟ جواب بی قانونی همین بود که دیدید... تازه با این همه تلاش آقایان پرداخت مبتنی بر عملکرد را علم کرده اند... ما به چه زبانی بگوییم که قانون باید اجرا شود. وقتی عملکردی سنجیده نمی شود در ازای چه پرداخت میکنند؟ حرف پرستاران در جهت اجرای قانون بود و هست.گرچه آقایان خودشان را به کوچه علی چپ می زنند...
  • فریده ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    2 1
    تجمع غیرقانونی؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه اینجوریه که کل مملکت باید ازتون واقعا ناامید بشه!!!چون هر روز جلو مجلس گروهای مختلف تجمع دارن!!!!واقعا که!!! تجمع غیرقانونی!!!اگه غیرقانونی بود همون موقع نگفتن بریم؟؟؟ باید رسیدگی بشه»!باید!!!این انتخابات بدون بزرگواران تهرانی هیچی نیست!!!هیچی!!!هیچ ارزشی نداره!!!!!
  • علی ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    3 1
    متاسفم که یک نماینده مجلس الفبای قانون اساسی را نمی داند . بر اساس اصل 26 قانون اساسی تجمع در اعتراض به بی عدالتی حق مسلم شهروندان است و نیاز به هیچگونه مجوزی ندارد لیکن نیرو های انتظامی موظفند امنیت معترضین را حفظ نمایند.