مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: پنج و نیم هکتار از جنگلها و مراتع زاگرس مرکزی در شهرستانهای اردل و لردگان استان چهارمحال و بختیاری طعمه حریق شد.

سلامت نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: پنج و نیم هکتار از جنگلها و مراتع زاگرس مرکزی در شهرستانهای اردل و لردگان استان چهارمحال و بختیاری طعمه حریق شد.

علی محمدی مقدم عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این آتش سوزی از ساعت 15و 30 دقیقه روز گذشته(دوشنبه 18خرداد) آغاز و پس از دو ساعت تلاش ماموران آتش نشانی، مردم و یگان حفاظت منابع طبیعی خاموش شد.

وی میزان خسارت وارده در این آتش سوزی را بیش از 416 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این حادثه سه هکتار از جنگلهای منطقه ابواسحاق شهرستان لردگان و دو و نیم هکتار جنگل دستکار منطقه دیناران شهرستان اردل دچار حریق شد.

محمدی مقدم اظهار کرد: بیشترین نوع پوشش گیاهی این منطقه از نوع ارژن و بوته های گون است.

وی با بیان اینکه دلیل وقوع این آتش سوزی در دست بررسی است، بی احتیاطی دامداران را یکی از دلایل احتمالی وقوع این حادثه اعلام کرد.

وی از وقوع 10 حادثه آتش سوزی در مناطق طبیعی و جنگلهای استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: بیشترین دلیل آتش سوزی در این مناطق روشن کردن آتش توسط چوپانان، دامداران، کشاورزان و گردشگران است.

محمدی مقدم اظهار کرد: وقوع آتش سوزی عمدی که بیشتر برای از بین بردن گونه های گیاهی و جنگلی و تصرف اراضی ملی است، در این استان بسیار کم و انگشت شمار است.

شهرستان اردل در 95 کیلومتری و شهرستان لردگان در 160 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری(شهرکرد) قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha