چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

علایم بیماری ها متفاوت است و هر بیماری قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از آسیب ها و عوارض بیماری ها می تواند جدی باشد. در این میان چاقی مفرط یکی از مهم ترین بیماری هایی است که باعث ایجاد انواع اختلالات داخلی می شود.

سلامت نیوز:علایم بیماری ها متفاوت است و هر بیماری قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از آسیب ها و عوارض بیماری ها می تواند جدی باشد. در این میان چاقی مفرط یکی از مهم ترین بیماری هایی است که باعث ایجاد انواع اختلالات داخلی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،چاقی مفرط به بیماری های قلبی عروقی، اختلال حافظه و... منجر می شود. در این مطلب   به تاثیر چاقی مفرط بر مغز می پردازیم.

* اعتیاد به مصرف شیرینی: از آن جا که چاقی مفرط یک اختلال غذایی است فرد مبتلا، به برخی غذاهای مضر اعتیاد پیدا می کند: از جمله غذاهای چرب و سرشار از قند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که در افراد مبتلا به چاقی میزان مصرف کیک و هله هوله حاوی قند بالاست.

* سکته: یکی از خطرناک ترین تاثیرات چاقی مفرط روی مغز، افزایش خطر سکته مغزی است. زمانی که تراکم چربی باعث لخته شدن خون درمغز می شود، احتمال سکته افزایش می یابد. این لخته ها اغلب جریان خون را در مغز کاهش می دهد. در این موارد، مغز اکسیژن کمتری دریافت می کند و این امر می تواند مرگ بار باشد.

* فشار خون بی نظم و فشار خون بالا: این دو مشکل برای هر سنی خطرناک است؛ اگر چه فشار خون بالا در کودکان کمتر دیده می شود اما به تازگی در حال افزایش است. اختلالات دستگاه گردش خون و فشار خون بالا، بر عملکرد مغز تاثیر مستقیم می گذارد.

*اختلالات خواب: این دسته از اختلالات مانند آپنه بسیار شایع است این افراد دچار اختلالات تنفسی می شوند که بسیار خطرناک است. بسیاری از این افراد در خواب، جان خود را از دست می دهند. آپنه خواب می تواند مشکلات دیگری مانند افسردگی، خستگی مفرط و... نیز ایجاد کند.

* افزایش خطر اختلال حافظه: این مشکل یک اختلال عصبی است که به گفته پزشکان برای سلامت مغز و بدن انسان خطرناک است. این افراد با بالا رفتن وزن، دچار اختلالات ذهنی و روحی، روانی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha