وزیر بهداشت از شناسایی و دستگیری دو پزشك كه در زمینه ایدز فعالیت می‌كردند خبر داد و گفت:‌ دادگاه اولیه آنان برگزار شده است و در مرحله دادگاه تجدید نظر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر كامران باقری لنكرانی روز یكشنبه در حاشیه مراسم رونمایی چهار فرآورده دارویی نوین، در این خصوص گفت: در وزارت بهداشت جاسوس نداشتیم بلكه آنها در خارج از وزارت بهداشت در برنامه‌هایی مرتبط با ایدز فعالیت می‌كردند كه از سوی وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به كنترل موج اول و دوم بیماری ایدز در كشور و آمادگی جهت كنترل موج سوم افزود: تاكنون پیش‌بینی‌های لازم و فعالیت‌های همگانی در این زمینه به انجام رسیده است و بسیاری از دانشمندان برجسته نیز در برنامه مبازره با ایدز نقش دارند.

اما در برابر این تلاش فراوان در خصوص ایدز و فعالیت‌های علمی مرتبط، بی‌انصافی است كه دو نفر از فارغ‌التحصیلان ضعیف دانشگاه‌های كشور بدون ارایه مقاله در این میان میدان‌دار شناخته شوند.

وی ادامه داد: برخی از رسانه‌ها و سازمانهایی خارجی كه فعالیت‌شان به دلیل سكوت در برابر جنایاتی چون كشتار زنان و كودكان غزه، زیر سوال است، فشارهای زیادی به وزارت بهداشت وارد می‌كنند مبنی بر اینكه برنامه مقابله با ایدز جمهوری اسلامی ایران، خاص افراد محدودی بوده است، این در حالیست كه شمار زیادی از دانشمندان كشور در این برنامه حضور داشتند.

وزیر بهداشت در خصوص ساخت پالایشگاه خون نیز گفت: این پالایشگاه از طریق شركتی وابسته به وزارت بهداشت و از طریق اعتبارات بانكی مصوب در حال راه اندازی است.

وزیر بهداشت با بیان اینكه هم اكنون در حال عقد قرارداد با طرف خارجی برای وارد كردن فناوری آن به داخل كشور هستیم، افزود: ساخت پالایشگاه حداقل به سه سال زمان نیاز دارد اما این طرح به نحوی طراحی شده كه به طور فازبندی در این میان برخی از محصولات وارد بازار شود.

دكتر لنكرانی با تاكید بر این كه در سالیان گذشته چندین هزار بیمار حتی برای جراحی قلب به خارج از كشور اعزام می‌شدند، گفت: این در حالیست كه سال گذشته حداقل 15 هزار جراحی قلب باز در كشور انجام شد و هم اكنون تعداد بیماران اعزامی به حداقل خود رسیده است. در مقابل سالیانه بیش از 30 هزار نفر از اتباع خارجی برای دریافت خدمات پزشكی و سلامت به ایران سفر می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha