چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 150924

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بخشی از علل طلاق و به خصوص طلاق عاطفی، تنش‌های خانوادگی، انحرافات جنسی، برخی از سوء رفتارها و قتل‌ها در عدم پرداختن به سلامت جنسی است که متاسفانه دستگاه‌های مسئول نیز آن را انکار می‌کنند.

قتل‌هایی که بر اثر نپرداختن به سلامت جنسی رخ می‌دهد

سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بخشی از علل طلاق و به خصوص طلاق عاطفی، تنش‌های خانوادگی، انحرافات جنسی، برخی از سوء رفتارها و قتل‌ها در عدم پرداختن به سلامت جنسی است که متاسفانه دستگاه‌های مسئول نیز آن را انکار می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، با توجه بر ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی که در دی ماه امسال برگزار می‌شود، محمدباقر صابری زفرقندی دبیر علمی این کنگره در این باره و مباحث مختلف سلامت جنسی به تسنیم اظهار داشت: موضوع سلامت خانواده و به خصوص سلامت جنسی از مسائل با اهمیت در حوزه سلامت است که به دلایلی آنگونه که شایسته و بایسته است مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیرکل اسبق دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت عنوان کرد: بخشی از علل طلاق و به خصوص طلاق عاطفی، تنش‌های خانوادگی، انحرافات جنسی، برخی از سوءرفتارها و قتل‌ها در عدم پرداختن درست به موضوع سلامت جنسی است.

صابری با اشاره به اینکه، توجه به کانون خانواده و مهم‌ترین رکن آن یعنی سلامت جنسی در منابع و آموزه‌های دینی و فرهنگی ما که با جزئیات به آن پرداخته شده است بیانگر این مهم است که نظام سلامت کشور نباید در این حوزه منفعل و یا بدون برنامه باشد.

رئیس کارگروه پیشگیری از خشونت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه یادآور شد: مشکل امروز برخی جوامع و از جمله جامعه ما در حوزه سلامت جنسی در کنار انکار این مهم توسط دستگاه‌های مسئول، ورود افراد و جریاناتی به این میدان است که صلاحیت‌های لازم علمی و عملی و حتی بعضاً اخلاقی برای آن را ندارند و چه بسا در صورتی که فکری اساسی و عاجل برای ساماندهی مداخلات و تعیین حدود و ثغور و صلاحیت‌های علمی، عملی و اخلاقی افرادی که وارد حوزه مداخلات جنسی می‌شوند، نشود در آینده نه چندان دور شاهد معضلات عمیق‌تر و پیچیده‌تری خواهیم بود.

صابری گفت: کم‌ترین آسیب نابسامانی جنسی و نداشتن برنامه‌های مبتنی بر شواهد علمی برای ارائه خدمات به افراد نیازمند اعم از خدمات پیشگیرانه و یا  بهداشتی و درمانی در حیطه مشکلات جنسی از هم پاشیدگی خانواده، انتقال عفونت‌هایی مانند ایدز، اعتیاد و خشونت می‌تواند باشد.

دبیر علمی ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی درباره هدف از برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: با حضور موثر مراکز علمی، انجمن‌های علمی و صاحبنظران دانشگاهی و حوزوی قرار است موضوعات مرتبط با سلامت جنسی در ابعاد مختلف به بحث گذاشته شود. کنگره در قالب ارائه مقالات، هم‌اندیشی، نشست گروهی و سخنرانی در گستره‌های طبی، روان‌پزشکی و روان‌شناسی، تربیتی و فرهنگی و نهایت فقه و حقوق  خواهد بود و از این فرصت استفاده می‌شود و دست یاری برای هر چه پربارتر برگزار کردن این اتفاق علمی مفید برای جامعه به سوی دستگاه‌ها، مراکز علمی، انجمن‌های علمی و فرهیختگان ذیربط این حوزه نیز دراز می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha