نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس درباره وضعیت دریای خزر از لحاظ آلودگی گفت: ورود فاضلاب شهری و صنعتی بزرگترین تهدید حیات دریای خزر است و این روند رو به افزایش است.

سلامت نیوز:نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس درباره وضعیت دریای خزر از لحاظ آلودگی گفت: ورود فاضلاب شهری و صنعتی بزرگترین تهدید حیات دریای خزر است و این روند رو به افزایش است.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه رفع آلودگی های دریای خزر نیاز به همکاری کشورهای حاشیه آن دارد، اظهار داشت: در حال حاضر شیرابه های زباله ها که از مسیر رودخانه ها به دریا سرریز می شود و ورود فاضلاب های شهری و صنعتی موجب آلودگی دریا شده است که این مساله سلامت دریا و موجودات زیست محیطی آن را تهدید می کند.


نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: همچنین یکی از تهدیدهایی که همواره در آلودگی دریای خزر نقش داشته ورود لکه های نفتی به دریای خزر است که متأسفانه هیچ اقدام جدی برای جلوگیری آن صورت نگرفته است.


این نماینده مجلس یادآور شد: مهم ترین آلودگی های دریای خزر شامل سمومی هستند که از طریق پساب ها وارد دریای خزر می شوند. بنابراین روند روز افزون آلوده سازی دریای خزر به ویژه از طریق شیرابه های زباله و فاضلاب های خانگی و صنعتی هشداری است که باید جدی گرفته شود.


وی با اشاره به اهمیت نقش سازمان محیط زیست در برخورد با مشکلات زیست محیطی گفت: علاوه بر محیط زیست که متولی اصلی این حوزه است نهادهایی همچون شهرداری استان های شمالی، منایع طبیعی، وزارت نیرو و سایر ارگان های مربوطه باید از ورود آلودگی به سطح دریای خزر جلوگیری کنند و سازمان محیط زیست نیز باید نظارت خود را از گذشته بیشتر کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha