در پی گسترش روز افزون بیماری «سندروم تنفسی خاورمیانه» (مرس) در کره جنوبی، «پارک گئون هی» رئیس جمهور این کشور سفر خود به آمریکا را لغو کرد.

سلامت نیوز: در پی گسترش روز افزون بیماری «سندروم تنفسی خاورمیانه» (مرس) در کره جنوبی، «پارک گئون هی» رئیس جمهور این کشور سفر خود به آمریکا را لغو کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده، تاکنون 108 نفر در کره جنوبی به این بیماری مبتلا شده اند (طی سه هفته) و با تایید مرگ یک تن دیگر، شمار کشته شدگان در این کشور به 9 نفر افزایش یافته است.

بر همین اساس، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از لغو سفر «پارک گئون هی» به آمریکا خبر داد که قرار بود روز یکشنبه هفته آینده انجام شود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه انجام این سفر به زمان دیگری موکول شده، دلیل لغو آن، تمرکز دولت در جهت جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری و مهار آن عنوان شده است.

در این بیانیه همچنین اعلام شده که لغو سفر رئیس جمهور کره جنوبی به اطلاع مقامات آمریکایی نیز رسانده شده و آنان نیز با درک شرایط موجود، دلایل مطرح شده را پذیرفته اند.

لغو سفر رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا در حالی صورت می گیرد که دولت این کشور به دلیل عدم تمهیدات مناسب در مهار این بیماری با انتقادهای شدیدی از سوی مردم و محافل خبری مواجه است.

این موضوع حتی باعث شده «موسسه گالوپ» در تازه ترین نظرسنجی خود اعلام کند که عملکرد ضعیف دولت در مقابله با ویروس مرس، کاهش 6 درصدی محبوبیت «پارک گئون هی» را نزد مردم در پی داشته است.

در این نظرسنجی، بسیاری از شهروندان کره جنوبی از عملکرد دولت این کشور برای مقابله با ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه ابراز نارضایتی کرده اند.

اولین مورد بیماری مرس در کره جنوبی اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با ابتلای یک مرد 68 ساله کره ای به این بیماری تشخیص داده شد. این مرد دو هفته پیش از تشخیص این بیماری، به خاورمیانه سفر کرده بود و به مدت دو روز در عربستان سعودی، که نخستین کانون این بیماری تلقی می شود، اقامت داشت.

نخستین مورد ابتلا به مرس در سال 2012 در عربستان شناسایی شد و در حال حاضر نیز بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری در جهان به این کشور مربوط می شود.

ویروس کرونا از خانواده ویروس عامل بیماری سندروم حاد تنفسی (سارس) است و تاکنون واکسنی برای آن تولید نشده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha