دانشمندان تاكید كردند: نوجوانانی كه زیاد تلویزیون تماشا می‌كنند الگوهای غذایی نامطلوب‌تری را در سالهای آتی زندگی دنبال می‌كنند.

این دانشمندان هشدار دادند: نوجوانان در مقطع دبیرستان كه ساعات زیادی را صرف تماشای تلویزیون می‌كنند معمولا گرفتار عادات تغذیه‌ای نامناسب و غیربهداشتی می‌شوند كه متاسفانه این عادت‌ها تا سنین بالاتر نیز ادامه پیدا می‌كند و در نهایت سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.

نتایج این تحقیق در مجله «تغذیه رفتاری و فعالیت فیزیكی» منتشر شده است. محققان یادآور شدند كه با توجه به نتایج این تحقیق نحوه تماشای تلویزیون می‌تواند عامل پیش بینی كننده برای نوع تغذیه و رژیم غذایی افراد باشد.

در این تحقیق 2000 نوجوان در مقطع راهنمایی و دبیرستان مورد مطالعه قرار گرفتند. محققان دانشگاه مینسوتا رابطه بین تماشای تلویزیون و نوع رژیم غذایی را در این نوجوانان مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

محققان می‌گویند: این نخستین پژوهشی است كه در آن رابطه بین تماشای تلویزیون و رژیم غذایی از دوران نوجوانی تا دوران بزرگسالی بررسی می‌شود.

محققان دریافتند: افرادی كه در سن نوجوانی روزانه بیش از پنج ساعت تلویزیون می‌بینند‌ در سنین بالاتر كمتر از میوه‌ها و سبزیجات و مواد غذایی كلسیم دار و نانهای سبوس دار مصرف می‌كنند و بیشتر به خوردن اسنك‌ها، تنقلات چرب و شیرین و فست فود و نوشیدنی‌های قندی تمایل دارند و این امر سلامت آنها را به شدت تهدید می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha