سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت گفت: بهترین راهکار برای کنترل مصرف دارو و هزینه‌های دارویی اجرای سامانه نسخ الکترونیک است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، رسول دیناروند در حاشیه بازدید از عملیاتی شدن طرح نسخ الکترونیک که برای نخستین‌بار در کشور در جهرم محقق شده است، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت ابعاد مختلفی دارد که یکی از این موارد کنترل مصرف دارو و هزینه‌های دارویی است.

وی افزود: بهترین راهکار برای کنترل مصرف دارو و پایین آوردن سرانه غیرنرمال کشور در این زمینه، سامانه نسخ الکترونیک است، البته کار بسیار سنگینی بوده که زمان‌بر و هزینه‌بر محسوب می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: اجرای این طرح به‌صورت آزمون از نیمه دوم سال 93 در چند شهر آغاز شده و هدف از سفر به این شهرستان نیز بازدید از مراحل عملیاتی شدن این طرح است.

وی با اشاره به اینکه جهرم در میان شهرهایی که این طرح در آنها اجرایی شده، پیشرفت مطلوب‌تری داشته است، تصریح کرد: در تلاشیم که پس از رایزنی با بیمه‌ها، برنامه نسخه الکترونیک را توسط وزیر بهداشت به‌صورت کشوری در این شهرستان عملیاتی کنیم.

دیناروند با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح نسخ الکترونیک بیان کرد: بزرگ‌ترین مزیت و منفعت این طرح این است که خطاهای پزشکی کم شده، همچنین یک پزشک می‌تواند نسخ خود را مدیریت کند و در این مسیر سرعت کارها و بررسی‌ها سریع‌تر و کسورات به حداقل می‌رسد.

وی ابراز داشت: با اجرای این طرح در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده و سرعت کار بالا می‌برد و در نهایت اطلاعات جامعی در کشور از مسیر درمان و دارو به وجود می‌آید.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینکه در مسیر عملیاتی شدن نهایی مشکلاتی پیش رو داریم و پیگیر هستیم تا با همکاری وزارت رفاه اجرایی شود، تصریح کرد: با موفقیت این طرح نسخ الکترونیک جایگزین دفترچه‌های بیمه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha