چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 150940

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که میان ماه تولد و ابتلا به برخی بیماری ها می تواند ارتباطی وجود داشته باشد.

ماه تولد چه ارتباطی با ابتلا به بیماری ها دارد؟

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که میان ماه تولد و ابتلا به برخی بیماری ها می تواند ارتباطی وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی سی نت، این مطالعه نشان می دهد افرادی که در اواخر سال میلادی (دی-بهمن) به ویژه افرادی که در ماه اکتبر (مهر-آبان) به دنیا آمده اند مستعد ابتلا به برخی بیماری ها هستند.

در این مطالعه محققان دانشگاه کلمبیا با مطابقت روزهای تولد و سوابق پزشکی بیماران از بانک اطلاعاتی نیویورک سیتی متوجه شدند افرادی که در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) به دنیا آمده اند احتمالا سالمترین زندگی را خواهند داشت در حالیکه افرادی که در اکتبر (مهر-آبان) به دنیا آمده اند در معرض بیشترین خطر ابتلا به برخی بیماری ها قرار دارند.

محققان با تایید نتایج مطالعاتی که پیش از این انجام شده بود، ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیش فعالی همراه با کمبود توجه (ADHD ) و آسم را با برخی ماه های تولد ارتباط دادند.

محققان همچنین متوجه شدند که 9 نوع بیماری قلبی مانند سرعت بالای فیبریلاسیون دهلیزی، نارسایی احتقانی قلب و اختلال دریچه میترال در افرادی در ماه مارس (اسفند- فروردین) به دنیا می آیند، وجود دارد.

نتایج این مطالعه در مجله American Medical Informatics Association منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha