ورزش برای كسانی كه به علت اختلال های شریانی از درد پا رنج می برند مفید است و گاه فرد را از عمل جراحی برای رفع این نقیصه بی نیاز می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فاكس نیوز، پزشكان می گویند درد پایی كه در زمان پیاده روی در پاهای فرد به وجود می آید و بعد از اندكی استراحت بهبود نسبی پیدا می كند ممكن است ناشی از نوعی اختلال در رگ های پای فرد باشد ولی این به هیچ عنوان نباید بهانه ای برای ترك ورزش و پیاده روی شود.

علت این عارضه نوعی اختلال در عروق پاست كه معمولا به صورت درد در ساق پا در زمان راه رفتن به وجود می آید. در این صورت، فرد باید برای معاینات دقیق و تشخیص این اختلال در عروق به پزشك مراجعه كند تا با معاینه رگ های پایین تر از زانو، محل گرفتگی یا اختلال موجود در رگ تشخیص داده شود و درمان لازم برای این امر صورت گیرد.

پزشكان می گویند، مبتلایان به این بیماری نباید پیاده روی و فعالیت های بدنی را ترك كنند زیرا این امر تاثیر چشمگیری در بهبود رگ های آسیب دیده دارد.

در موارد حادتر كه امكان راه رفتن برای مقاصد بسیار ساده نیز برای فرد وجود ندارد پزشكان با آرتیریوگرام اقدام تشخیص محل گرفتگی می كنند و با عمل جراحی، اقدام به برداشتن رگ معیوب یا "بای پس" آن می كنند.

فعالیت بدنی 30 دقیقه ای در دو نوبت از هفته به مدت شش تا نه ماه، همان تاثیری را دارد كه فرد بعد از عمل جراحی در بدن خود احساس می كند زیرا باعث ایجاد رگ های جدید در بدن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha