چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 150950

سلامت نیوز:در خبرها آمده بود که معصومه ابتکار به همراه 8 مقام دولتی امروز نزدیک بود در هورالعظیم غرق شوند.

 


در خبرها آمده بود که معصومه ابتکار به همراه 8 مقام دولتی امروز نزدیک بود در هورالعظیم غرق شوند که خوشبختانه به خیر گذشت.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، هورالعظیم بزرگ‌ترین تالاب استان خوزستان و یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های ایران است. این تالاب در مرز ایران و عراق واقع شده و حدود یک سوم آن در ایران و مابقی آن در کشور عراق است.


این تالاب که طی سال‌های اخیر در پی فعالیت‌های ناپایدار نفتی، احداث سد بر روی رودخانه‌های ورودی و ... به بیابانی تبدیل و یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار منطقه شده بود تنها چند ماه قبل با توافق وزارت نفت بخش‌های عمده‌ای از آن آبگیری شد.


اما معصومه ابتکار که فشار سازمان متبوعش به وزارت نفت موجبات احیای تالاب هورالعظیم را فراهم کرده بود تصمیم گرفت در سفر خود به استان خوزستان سری نیز به منطقه آبگیری شده بزند.


در این بین صبح امروز ابتکار به همراه جمعی از مدیران استانی و ملی بر قایقی سوار شد تا دوری در این تالاب بزند. جدا از هر دلیل واژگونی قایق، باید گفت جایی که تا چند ماه قبل تردد در آن با خودروهای شاسی بلند امکان‌پذیر بود امروز چقدر آب گرفته است که نزدیک بود ابتکار و مسوولان دولتی را در خود غرق کند!
شاید باید فقط یک کلام به مسوولانی که در احیای هورالعظیم نقش داشتند بگوییم خدا قوت اما یادتان باشد هورالعظیم هنوز به طور کامل احیا نشده و نیازمند توجه جدی شماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هلن ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    خانم ابتکار و همراهان متشکریم