شریفی مقدم با دیگر پرستاران رد صلاحیت شده چه فرقی دارد؟

سلامت نیوز:یک پرستار طی نامه ای  که به سلامت نیوز نوشت خاطر نشان کرد که 3500 کاندیدا در انتخابات نظام پرستاری حضور دارند و تعداد رد صلاحیت شدگان طبق آمار کمتر از یک درصد است.

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این نامه را در زیر میخوانید :

«به نام خدا»

« من هم یک پرستار صلاحیت دارم »
مدیر محترم سایت سلامت نیوز
با سلام و احترام
مدتی است که سعی می کنم اخبار شما را براساس بی غرضی آن نسبت به مسائل پرستاری پیگیری می کنم. البته سلامت نیوز در بعضی از موارد از جمله آموزش مداوم و ارائه اخبار سلامت جزء سایتهای پیشرو است که قابل تقدیرمی باشد، اما متاسفانه به نظر می رسد این  رسانه در مورد انتخابات نظام پرستاری یک جانبه قضاوت می کند.

امیدوارم این نامه من را هم منتشر کنید:
در انتخابات نظام پرستاری براساس اعلام مسئولین 3500 کاندید حضور دارند که همه آنها از نخبگان پرستاری و کسانی هستند که در خود توانایی کاندید شدن را دیده اند . حال در این تعداد، افرادی فاقد صلاحیت شناخته شده اند که طبق آمار کمتر از یک درصد است .

من هم اگر خودم رد صلاحیت می شدم ناراحت می شدم و اعتراض می کردم ولی شما جوری مطالب را منتشر می کنید که انگار اگر 4 نفر در این انتخابات نباشند آن 3496 نفر هم بی اعتبار هستند و این توهینی به همه کاندیداها است .

آنها حق دارند فقط به اندازه تعدادشان اظهار نظر کنند. آقای شریفی مقدم با همه احترامی که برایشان قائل هستم با همکاری که در شهر من کار می کند و رد صلاحیت شده چه فرقی دارد؟! آیا ایشان هم حق دارد بگوید چون من رد صلاحیت شدم همه چی بی اعتبار است؟ !


به نظرم آقای شریفی مقدم و دوستانشان هم یک نفرمثل بقیه  کاندیداها هستند و نباید با استفاده از رسانه ها خودشان را بالاتر از بقیه بدانند .

من و دیگر دوستانم در تلاش هستیم که برنامه های خودمان را برای بهتر شدن نظام پرستاری ارائه دهیم و در پایان از همه همکاران خواهشمندیم:

1-    یاد بگیریم هرکس مسئول افکار و تصمیمات خود است و نگذاریم افکار و ایده های دیگران برروی تصمیمات ما تاثیر بگذارد.
2-    با حضور حداکثری در انتخابات سازمان نظام پرستاری در 29 خرداد سال جاری به  آینده شغلی بهتر خود کمک کنند.

با تشکر
یک پرستار دلسوز

 

پاسخ سردبیر سلامت نیوز به این نامه:

با توجه به اینکه ممکن است در ذهن مخاطب سوالاتی پیش آید بنده بر خود لازم دیدم چند پاسخ کوتاه در ذیل نامه شما منتشر کنم :

1* انتشار رد صلاحیت برخی کاندیداها به دلیل کاریزما و شهرتی که در جامعه پرستاری و همچنین فضای رسانه دارند و بر اساس اصول خبری کاری غیر حرفه ای نیست، چرا که این افراد نسبت به دیگر کاندیاها شناخته شده تر هستند و به همین دلیل پیگیری ها برای دلیل رد صلاحیت آنان بیشتر است.

2* در مورد سوالتان درباره شخص آقای شریفی مقدم و پاسخ به اینکه ایشان فرقی با دیگر کاندیداها ندارند دلیل برجستگی خبر رد صلاحیت ایشان در انتخابات این دوره این است که ایشان علاوه بر اینکه چهره ای شناخته شده هستند ، دبیرکل خانه پرستار نیز میباشند و جدای از آن شخصیت حقوقی هم دارند.

3* سلامت نیوز به افراد گمنام در شهرستانها دسترسی ندارد و همینطور به لیست تمامی کاندیداها وگرنه مانند همین نامه شما اعتراض آنان را هم منتشر میکرد.

4*در هیچ کدام از اخبار ما به اعتبار انتخابات سازمان نظام پرستاری خدشه ای وارد نشده مگر در مواقعی که کاندیداهای رد صلاحیت شده اعتراضی داشته اند و بر اساس اصول حرفه ای روزنامه نگاری اعتراض و سخن آنان بدون دخل و تصرف و دستکاری عنوان کردیم و همچنین پاسخهای اعضای هیات نظارت و نمایندگان مجلس و ... را هم منتشر کرده ایم.

4*سیل پیامهای همکاران شما و پرستاران عزیز به سلامت نیوز برای اعتراض به رد صلاحیت کاندیدای مورد علاقه شان نظیر آقایانی که نام بردید ،سلامت نیوز را برآن داشت تا پیگیری کند و همین رسالت یک رسانه است که باید شفاف سازی کند. به هر حال پرستاران باید بدانند که دلیل رد صلاحیت آنان چه بوده و رسانه بهترین مکان برای پاسخگویی به این سوالات است.

با تشکر از انتقاد شما

زهرا سادات خوشحالی-سردبیر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستار تهرانی ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    4 98
    خانم خوشحالی سردبیر محترم: 1-همین متن شما نشان میدهد شما بی طرف نیستید این فقط یک نامه است و نیازی نیست شما پاسخ سردبیر بنویسید که بلند تر از متن باشد. 2- بعضی چهره ها از نظر شما کاریزما هستند ولی ما پرستاران بیمارستانهای تهران سوابق بعضی این افراد را میدانیم و اینکه در زمان مسئولیتشان چه بلاهائی بر سر پرستاران آوردند و یا بعضی اینها چقدر در محیط کار خود خوش نام هستند. 3-امیدوارم شما بر اساس اصول حرفه ای ندای حق طلبانه همه پرستاران باشید پرستار تهرانی
    • .محمد پرستار ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
      59 0
      از شما که یک پرستار تهرانی هستی بعیده اینجور قضاوت کنی! چرا که شریفی مقدم برای همه پرستارای کشور شناخته شده است! خودم همکاری دارم که از نزدیک با ایشان کار میکرده و ایشان را کاملا می‌شناسد
  • علی ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    68 3
    بسیار جای تعجب است که کسی اهمیت حضور جناب شریفی مقدم را در راس فریاد عدالتخواهانه پرستاران منکر شود هر یک از ما اگر سی سال پیگیر مطالبات پرستاری باشیم شاید بشویم "شریفی مقدم"
  • پرستار ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    4 76
    به نظر من رسانه شما همانطور که این پرستار عزیز در نامه خود بیان کرده است که یک جانبه به قضاوت پرداخته است زیرا این فقط دردو دل یک پرستار است چون که همکار خود من هم رد صلاحیت شده است و کسی از وی نامی نبرده است پس بخاطر یک نفر نباید مسئولیت و وظایف خود را زیر سوال ببریم . باتشکر
    • محمد پرستار ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
      44 0
      هرسایتی بنا بر قوانین این حوزه میتواند جوابی به متن های ارسالی بدهد و این حق قانونی خبرگزاریهاست
  • همکار ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    4 69
    با سلام به نظر من هم رسانه شما نباید در جواب نامه پرستار جوابیه صادر می کرد اگر شما در زمان خود این افراد پرستار بودید حرف این پرستاران را می فهمیدید.
    • محمد پرستار ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
      50 1
      منکه پرستارم خوشحال شدم که جواب دادن! باید در پرستار بودن تو شک کرد
  • M.N ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    چرا عدالتخواهان فقط برای رد صلاحیت 5 نفر خودشان را می کشند .آیا 25 نفر دیگر (آدم نیستند) این نشانه تمامیت خواه و جاه طلبی این گروه است.
    • محمد پرستار ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
      45 0
      زیرا که اینان آبرو و حیثیت پرستاری هستن! زیراکه اینان نماد پرستاران واقعی هستن! زیرا خودرا به جاه و مقام نه به مانند بعضیها نفروختن! دفاع از اینان وظیفه هر پرستار باغیرت و با وجدانی است! رهبران واقعی جامعه پرستاری همینها هستن!
  • حمید ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    52 2
    شریفی مقدم و اعضاء مورد تایید او مورد تایید ما هم هستن و ما راه عدالتخواهي رو ادامه خواهیم داد حتی اگه شریفی مقدم نباشه، ما بطور مصمم در جهت حذف پرستار نماهایی نخبه پرست فعلی نظام پرستاری تلاش خواهیم کرد و نشون میدیم که دوره شماهایی که حتی تحمل انتقاد ندارید تموم شده. به امید پیروزی پرستاران عدالت خواه
  • رحمانی پرستار اصفهان ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    62 2
    شریفی مقدم یک شخص نیست یک خط فکری است یک ایدئولوژی است.
  • پرستار عدالتخواه ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    47 0
    درود بر سردبیر سلامت نیوز در پاسخ همه آنهایی که به اخبار سلامت نیوز اعتراض دارند باید بگم که این رسانه کاملاً بی طرف بوده و به خاطر کاریزما بودن شخص جناب شربفی مقدم و پیگیری های مصرانه سیل پرستاران عدالتخواه، اخبار را درج میکنند که جای تقدیر دارد، در ضمن در جواب همکارانی که چشم و گوش خود را بسته اند عرض کنم 1: هشت سال از قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گذشت چرا اجرا نشد و جای آن را طرح کذایی مبتنی بر عملکرد گرفت؟ 2: چرا در مقابل توهین های مکرر و کتک کاری پزشکان نسبت به پرستاران سکوت شد؟ 3: چرا با تصویب و اجرای تربیت ده هزار بهیار یک ساله، با وجود پرستاران کثیر جویای کار، کمر به خشکاندن ریشه پرستاری بستند؟ 4: چرا تنها شخصی که نسبت به ضد پرستاری وزارت بهداشت اعتراض دارد شریفی مقدم و اعضای ارشد خانه پرستار هستند و دیگران سکوت می کنند؟ 5: شریفی مقدم سی سال از عمر گرانبهای خود را صرف صنف پرستاری نموده و همواره با دلسوزی پیگیر مطالبات و حق و حقوق پرستاران بوده اند.
  • مهدی ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    47 1
    در انتخابات ریاست جمهوری دیده ایم که هزاران نفر ثبت نام میکنن ولی به دلیل اهمیت موضوع جز تعداد انگشت شمار بقیه رد صلاحیت میشوند از نظر شما همه رد صلاحیت شدگان یکسان هستند؟ برای مردم جای سوال میشود که فلان کاندید مشهور و توانا چرا رد صلاحیت شده،در حالیکه در آن موضوع تایید یا رد صلاحیت با دلیلی بسیار موجه و در چهارچوب قانون و منطق انجام میشود ولی در مورد انتخابات نظام پرستاری چند نفر بخاطر اینکه درآمدها در نظام سلامت کاملا ناعادلانه است اعتراضاتی در چهارچوب قانون داشته اند همگی فقط به همان دلیل اعتراضات رد صلاحیت شده اند مثل این است که کاندیداهای یک جناح را کلا کنار بگذاریم چون فعلا قدرت دست جناح ماست.این اوج ناعدالتیست
  • zare ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    39 1
    با عرض سلام بحث رد صلاحیت شخص یا اشخاص نیست ،موضوع رد صلاحیت افرادی شناخته شده ، برجسته و تاثیر گذار میباشد که حرف دل جامعه پرستاری را میزنندو نماينده واقعي جامعه پرستاری هستند . همکار ارجمند این اعتراض نه تنها توهینی بر دیگر کاندیدا نمی باشد بلکه خط بطلانی است بر رد صلاحیتهایي از این دست میباشد . اینک جامعه پرستاری آگاه است و وظیفه دارد با حمایت خود از چنین افرادی قدر دانی کند .و این رسانه رسالت انعکاس این حمایت ها را بعهده دارد ...... با سپاس از سر دبیر محترم
  • علی ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    44 1
    شریفی مقدم خلاف جهت رودخانه شنا کرده و شخصیتی شناخته شده در کل ایران است شکی نیست که بین ایشان و بقیه تفاوت از زمین است تا کره ماه است اگر تفاوت نبود که الان همه شریفی مقدم بودند.کسانی که در کنج عافیت سر کرده اند بهتر است حداقل اینقدر نجابت داشته باشند که خودشان را با ایشان مقایسه نکنند.
  • پرستار ده سال سابقه کار ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    46 2
    آقا همه این حرفا رو بزارید کنار من پیگیر این موضوع بودم اکثر افرادی که توی شهرستان رد صلاحیت شدن طبق قانون مشکل اخلاقی یا حقوقی داشتن و فقط در این صورته که میشه یه فرد رو رد صلاحیت کرد ولی شریفی مقدم برای پرستارا رد صلاحیت شده .شریفی مقدم برای حمایت از پرستارا رد صلاحیت شده و محرومیتش غیر قانونیه این مسخرس که بگی چه فرقی بین شریفی مقدم و اون شخصی که براساس اون دو موضوع رد صلاحیت شده هست؟!همین دیگه پرستارا درک ندارن و این بدبختی که گریبان گیرشون شده برا اینه نمیفهمن دوست کیه دشمن کیه .پرستاران عزیز اگر شریفی مقدم سکوت میکرد تایید میشد بازم جز شورای عالی بود ولی الان حداقل با اعتراض های ایشون همه میدونن که پرستارا معترض هستن. رسما بهتون میگم کاملا غیر قانونی رد صلاحیت شدن ایشون و حق نداشتن ایشون رو از حق اجتماعی محروم کنن
  • مژگان ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    48 1
    با سلام و سپاس از سلامت نیوز و سردبیر محترم با احترام به همه همکاران و کسانیکه برای اعتلای پرستاری تلاش میکنند ,باید بگویم ,البته که رد صلاحیت جناب شریفی مقدم نیاز به توجه ویژه دارد ! جایگاه جناب شریفی مقدم در پرستاری و جنبش عدالتخواهانه پرستاران ,جایگاهی ویژه و بی بدیل است و حضور ایشان در نظام پرستاری مطمئنا تاثیر بسیاری در پیشرفت اهداف جامعه پرستاری خواهد داشت . همانطور که متاسفانه حضور فرد دیگری در معاونت پرستاری موجب عقب گرد شده است !!! از دوستان همکارم که گله مند هستند میپرسم , ایا توجه به جایگاهی که تاثیری خاص در پرستاری دارد و از طرفی تمام سابقه کاریشان در راه پرستاری صرف شده , چیز عجیبی است ؟ ایکاش قدر دان زحمات مردی بودیم که در استانه بازنشستگی ,زحمت تبعید و توهین و ... را به جان میخرد و قدمی از خواسته های جامعه پرستاری عقب نمیرود !
  • محمد ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    60 1
    نظر قبلی منو که نزاشتین! ولی اینو به اون همکار ی که این نامه رو نوشته بگم... شریفی مقدم تو قلب و دل ماست و پرستاری ،اسوه برای تمام پرستاران! رهبر نهضت عدالتخواهی پرستاران نه یک فرد ساده و معمولی و عادی که پرستاران نسبت به رد صلاحیتش ساکت باشن و چیزی نگن!
  • اکبری ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    46 2
    ممنون از انتشار اخبار ردصلاحیت بزرگ مرد پرستاری ایران. امیدوارم روزی برسه که پرستاران به جایگاه واقعیشونوبرسن
  • Zia ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    29 0
    آقا یا خانمی که این مطلب رو نوشتی.نمیدونی یا نمیخوای بفهمی دور و اطرافت چی میگذره؟شریفی مقدم پرستاری است که از خود برای پرستاران گذشته
  • احمد آسایش ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    15 0
    همکاران گرامی با اینکه از طرفی به رد صلاحیت آقای شریفی مقدم و دیگر اعضای خانه پرستار به شدت اعتراض دارم ولی از طرف دیگر خوشحالم که با این کار زمینه آگاهی بیشتر همکاران فراهم شد. این پیروزی رو به آقای شریفی مقدم و دیگر اعضای خانه پرستار و به جامعه پرستاری و پیراپزشکی تبریک میگویم و به همه همکاران نوید پیروزی میدهم.
  • نغمه ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    28 0
    پرستاری رکن مهمی آز سلامت ملت است و نه تنها با وجود جناب شریفی مقدم جامعه پرستاری جان تازه پیدا کرد انگیزه فعالیت نیز بالا رفت این رد صلاحیت خلاف است نکنید که عواقب یدی در راه است
  • مریم ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    4 22
    ایا جارو جنجال این افراد در بی اعتبار دانستن انتخابات به واسطه حضور دو سه نفر معلوم الحال با وجود تعداد کثیر پرستاران توهین به شعور پرستاران محسوب نمیشود؟
  • مهدی ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    19 0
    تفاوت جناب شریفی مقدم با دیگران در صداقت و شرافت و حق طلبی شان است و باید به نویسنده نامه بگویم که کاملا مشخص است که افکارشان بدجوری تحت تاثیر ایدها و افکار دیگران است نام شریفی مقدم به لطف بدخواهانش در تاریخ پرستاری ایران جاودانه خواهد شد راست گفته اند که عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد
  • عباس ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    7 0
    سلام.این آخر بی انصافی هست که ما خودمون را با رهبر پرستاران عدالت خواه استاد شریفی مقدم مقایسه کنیم. نام استاد تا همیشه در تاریخ پرستاری جاودانه خواهد ماند و ننگ بر کسانی باد که خودشان را دست مایه نخبگان کردند، ننگ تان باد.
  • نیما ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    8 0
    شک ندارم اوناییکه نظراتی بر علیه آقای شریفی مقذم دادن یا پرستار نیستند و به دروغ میگن پرستاریم یا یه تعداد پرستار انگشت شمارند که میدانند با انتخاب آقای شریفی مقدم منافع نامشروعشان به شدت به خطر خواهد افتاد و الان در جنب و جوشند
  • امیر ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    1 0
    یک کلام والسلام شریفی مقدم و اطرافیانش یعنی روح پرستاری اگه اینا نباشن پرستاری تو این مملکت هیچه
  • سروش پرستار از اصفهان ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    درود بر غیور مرد پرستاری جناب اقای شریفی مقدم انشالا همیشه سالم و تندرست باشید ممنون بخاطر ایستادگیها ومقاومتتان....مطمعنم اونایی که شما رو رد صلاحیت کردن تو گوشی محکمی از انتخابات میخورن