چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 150967

مصرف یک واحد میوه حاوی ویتامین C (مانند دو عدد زردآلو و سه یا چهار عدد توت‌فرنگی) در صبح روز امتحان کنکور کارکرد مغز را بهبود می‌بخشد. بعلاوه خوردن یک صبحانه سبک در روز برگزاری کنکور نباید نادیده گرفته شود.

سلامت نیوز:مصرف یک واحد میوه حاوی ویتامین C (مانند دو عدد زردآلو و سه یا چهار عدد توت‌فرنگی) در صبح روز امتحان کنکور کارکرد مغز را بهبود می‌بخشد. بعلاوه خوردن یک صبحانه سبک در روز برگزاری کنکور نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه با تاکید بر این که اولین و مهم‌ترین نکته برای بهبود و تقویت کارکرد مغز، استراحت کافی در روز قبل از کنکور است، گفت: کنکوری‌ها باید از مصرف مواد غذایی محرک، بویژه چای پررنگ، قهوه و نوشابه‌های انرژی‌زا پرهیز کنند. بعلاوه بهتر است صبح روز امتحان فقط نصف استکان چای کم‌رنگ و کم‌شیرین مصرف کنند و از مصرف شیر نیز اجتناب کنند.

وی افزود: همچنین باید شب قبل از کنکور، شام سبکی مصرف کنند و وعده شامشان را بیشتر به سبزیجات تازه اختصاص دهند، چراکه مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان به تسهیل کارکرد دستگاه گوارش و بهبود اجابت مزاج کمک می‌کند.

بی‌شک، بهتر است اجابت مزاج قبل از ورود به جلسه امتحان کنکور صورت بگیرد. از سوی دیگر باید از مصرف مواد ادرارآور در صبح روز امتحان خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha