چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

مرد ایرانی-عراقی که در برلین آلمان، زنی ایرانی را تا سر حد مرگ شکنجه داده بود، دیروز برای دومین‌بار در دادگاه کیفری استان تهران پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شد.

سلامت نیوز: مرد ایرانی-عراقی که در برلین آلمان، زنی ایرانی را تا سر حد مرگ شکنجه داده بود، دیروز برای دومین‌بار در دادگاه کیفری استان تهران پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، ناتوانی شاکی برای حضور در پزشکی قانونی ایران و بررسی امکان قصاص متهم، باعث شد وکیل او از دادگاه مهلت بگیرد تا موکلش درخواستش مبنی‌بر قصاص را به دریافت دیه تغییر دهد.

نهم آبان91 پلیس برلین آلمان باخبر شد که یک زن 36 ساله ایرانی‌تبار به نام بنفشه در خانه‌اش در محله شونه‌برگ پایتخت آلمان مورد حمله وحشیانه قرار گرفته و پس از ضرب و جرح شدید بخش‌هایی از اعضای بدنش قطع شده است.

 بنفشه که تا سر حد مرگ مورد شکنجه قرار گرفته بود، به طرز معجزه‌آسایی زنده ماند و به این ترتیب یک مرد 45 ساله‌ به نام عبدالله تحت تعقیب قرار گرفت.

 پلیس برلین تابعیت عبدالله را هلندی و اصلیتش را ایرانی - عراقی اعلام کرده و از ساکنان آلمان خواست برای دستگیری او همکاری کنند. در این بین مشخص شد این مرد از آلمان خارج و از مرز ترکیه وارد ایران شده است. به این ترتیب مرد شکنجه‌گر در ایران بازداشت شد.

این مرد در بازجویی‌ها گفت: «می‌خواستم با بنفشه ازدواج کنم، اما با هم درگیر شدیم و من در اوج خشم با چاقو او را زدم و بخش‌هایی از اعضای بدنش از جمله بینی و سینه  او را بریدم.»

این مرد پارسال در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران پشت درهای بسته محاکمه شد و وکیل بنفشه درخواست قصاص متهم را مطرح کرد.

با توجه به درخواست قصاص از سوی شاکی، پرونده برای بررسی امکان قصاص به پزشکی قانونی فرستاده شد.

وقتی پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد فقط در صورت معاینه شاکی می‌تواند در مورد امکان قصاص متهم اظهارنظر کند، پرونده برای دومین‌بار در شعبه 113دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی باقری و با حضور چهار مستشار غیرعلنی تحت رسیدگی قرار گرفت.

در این جلسه وکیل شاکی گفت: «موکلم تحت درمان در کشور آلمان است و به خاطر وضعیت جسمانی‌اش امکان سفر به ایران را ندارد و نمی‌تواند به هیچ وجه پروسه درمانش را رها کند و برای معاینه به پزشکی قانونی ایران بیاید. از این رو مهلت چند روزه می‌خواهم تا موکلم درخواستش مبنی‌بر قصاص را به دریافت دیه تغییر دهد و درخواستش را از طریق سفارت به دادگاه اعلام کند.»

سپس هیات قضایی با درخواست وکیل شاکی موافقت و ادامه رسیدگی را به روزهای آینده موکول کرد.

عبدالله که پیشتر به خاطر انتشار تصویر‌های خصوصی همسرش در اصفهان به زندان محکوم شده و تحت تعقیب پلیس بود به آلمان رفته بود و به بهانه کمک به زن جوان و دختر 10 ساله‌اش که در برلین ساکن بودند و به زبان آلمانی تسلط کامل نداشتند، با آنها طرح دوستی ریخت و به خانه آنها رفت و آمد داشت. او نهم آبان 91 وارد خانه بنفشه شد و دست و پای او و دخترش را با چسب بست و اعضای بدن بنفشه را با چاقو و قیچی قطع کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha